• Ce3po

    Mammor i Halmstad?

    Är gravid med mitt första barn och har BF nu på fredag (17/8). Känner inte direkt någon som ska få barn just nu och undrarom det fnns det några andra mammor i Halmstad som vill följas åt den första tiden? :)

  • Svar på tråden Mammor i Halmstad?
  • Lamphuvud

    Åh så spännande, snart dags Jag är från Halmstad men är beräknad 2/10 så ska ha lite senare men jag följs gärna åt!

  • Lamphuvud

    Ja det är första!

    Min graviditet har varit rätt bra ändå, hade extremt illamående fram tills vecka 14 typ och har sedan klarat mig rätt lindrigt från allting. Man Känner sig mer och mer som en strandad val nu när det närmar sig men vad gör man

    Hur har din graviditet varit?

  • Ce3po

    Har ändå haft en ganska bra graviditet! Mådde lite illa i början, men det var inte så farligt. Dock haft foglossning sen typ v. 17 - inte superkul. Men det värsta har ju ändå varit nu mot slutet med halsbränna, svullen ÖVERALLT och den jävla värmen som jag aldrig trodde skulle försvinna ;P

  • Veronica Mathilda

    Hej!
    Jag bor lite utanför Halmstad (Hyltebruk) och jag väntar mitt andra barn med bf den 18/9.
    Jag skulle väldigt gärna vilja träffa fler småbarnsmammor i närheten som man kan ta en fika med eller en promenad med barnvagnarna och bara prata om allt. Glad

  • Lamphuvud
    Ce3po skrev 2018-08-16 14:27:42 följande:

    Har ändå haft en ganska bra graviditet! Mådde lite illa i början, men det var inte så farligt. Dock haft foglossning sen typ v. 17 - inte superkul. Men det värsta har ju ändå varit nu mot slutet med halsbränna, svullen ÖVERALLT och den jävla värmen som jag aldrig trodde skulle försvinna ;P


    Usch för foglossning! Jag har som tur är klarat mig undan hittills. Haha novalycolen är min bästa vän skönt nu när det är svalare i varje fall, man är människa igen. Hur har det gått för dig, har bebis kommit ännu?
  • Ce3po

    Min bebis har kommit! Samson heter han och föddes 19/8. Har haft fullt upp här hemma med att försöka fatta att jag blivit mamma och allt som hör därtill med hormoner och gud vet vad!

    Hur mår ni?

  • Veronica Mathilda
    Ce3po skrev 2018-09-02 16:58:39 följande:

    Min bebis har kommit! Samson heter han och föddes 19/8. Har haft fullt upp här hemma med att försöka fatta att jag blivit mamma och allt som hör därtill med hormoner och gud vet vad!

    Hur mår ni?


    Åhh grattis till bebisen! Jag har exakt 2 veckor kvar idag. 95 procent är avklarat av graviditeten. Dock segt att gå här och vänta nu.. Tungt och allmänt jobbigt allting med en hel del sammandragningar och begränsad rörlighet med denna stora magen.. Men ja.. Max 4 veckor kvar nu.. Men det känns ändå långt
  • Lamphuvud

    Grattis till bebis! Hur var din förlossning om man får fråga? Kan tänka mig detta! Så himla häftigt, ser fram emot det såå mycket

    Det börjar bli tungt nu, men max 5 veckor kvar nu om man går över full tid så det känns ändå nära. Är så nyfiken på vad det är för krabat som ligger därinne <3

  • Ce3po

    Förlossningen var ganska lång (enligt mig iallafall), 27 timmar tog det. Började bra, kunde hantera värkarna men fick sedan ta epidural. Den var helt fantastisk - kunde till och med ligga och sova en liten stund. Men sen visade det sig att Samson låg lite snett i mitt bäcken så det spelade ingen roll hur bra jag krystade, han satt liksom fast. Så det hela slutade med klipp o h sugklocka - som var mitt mardrömscenario.. Men personalen var helt fantastisk!

  • Lamphuvud
    Ce3po skrev 2018-09-10 13:26:47 följande:

    Förlossningen var ganska lång (enligt mig iallafall), 27 timmar tog det. Började bra, kunde hantera värkarna men fick sedan ta epidural. Den var helt fantastisk - kunde till och med ligga och sova en liten stund. Men sen visade det sig att Samson låg lite snett i mitt bäcken så det spelade ingen roll hur bra jag krystade, han satt liksom fast. Så det hela slutade med klipp o h sugklocka - som var mitt mardrömscenario.. Men personalen var helt fantastisk!


    Jobbigt med mardrömsscenariot :O men skönt med bra personal! Blev det många stygn? Jag är rätt skrajj för att spricka jättemycket eller att behöva bli klippt.. Men man får väl ta det som det kommer :)
  • Ce3po
    Lamphuvud skrev 2018-09-10 15:52:46 följande:

    Jobbigt med mardrömsscenariot :O men skönt med bra personal! Blev det många stygn? Jag är rätt skrajj för att spricka jättemycket eller att behöva bli klippt.. Men man får väl ta det som det kommer :)


    Förstår dig, var som sagt min största rädsla. Tror jag fick typ 12 stygn, men kändes som det var mindre. Och det kändes verkligen ingenting att bli klippt - om det kanske känns lugnare att höra :)

    Som sagt, personalen (som jag hade iallafall) var superbra på förlossningen, de gjorde verkligen allt för att få mig att känna mig trygg.
  • Lamphuvud

    Det känns lite lugnande, tack! Man försöker ju att inte stressa upp sig så mycket, men man nojjr lite ändå.

    Så skönt! Har varit inne på förlossningen och gjort ctg två ggr under graviditeten och tycker att de varit hue fantastiska som helst så känner mig inte orolig på den punkten :)

  • Veronica Mathilda

    Hur går det för alla?

    Har bebisarna kommit?

    Min son tittade ut den 21/9, efter akut snitt till slut. 3 dagar efter bf. Men allt gick rätt bra och vi åkte hem 2 dygn efter födsel ????

  • Lamphuvud
    Veronica Mathilda skrev 2018-10-01 14:44:55 följande:

    Hur går det för alla?

    Har bebisarna kommit?

    Min son tittade ut den 21/9, efter akut snitt till slut. 3 dagar efter bf. Men allt gick rätt bra och vi åkte hem 2 dygn efter födsel ????


    Bf idag men ingen bebis i sikte ännu!

    Är så långtråkigt att gå hemma nu, jag vill ju träffa den lilla fisen därinne :)

    Ojdå! Men så skönt att det gått bra. Får man lov att fråga hur det kommer sig att det blev akut?
  • Veronica Mathilda
    Lamphuvud skrev 2018-10-02 14:17:14 följande:

    Bf idag men ingen bebis i sikte ännu!

    Är så långtråkigt att gå hemma nu, jag vill ju träffa den lilla fisen därinne :)

    Ojdå! Men så skönt att det gått bra. Får man lov att fråga hur det kommer sig att det blev akut?


    Förstår precis! Tyckte dagarna för mig var segt. Men snart har du din bebis! ????

    Jag fick inte tillräckligt kraftfulla värkar, funkade inte som hoppats med konstgjorda värkar via dropp heller. Bebis kunde heller inte tränga ner ordentligt i bäckenet pga att jag antagligen var ganska trång i bäckenet. Så efter 7 tim värkarbete så togs beslutet och ytterligare 1 timme senare föddes han
  • Veronica Mathilda
    Lamphuvud skrev 2018-10-21 21:06:00 följande:

    Den 13 oktober kom äntligen lilleman! 11 dagar över tiden men åh så värt väntan <3


    Åhh stort grattis!

    Gick allt bra?

    Här är sonen 1 månad redan. Tiden flyger iväg
  • Lamphuvud
    Veronica Mathilda skrev 2018-10-22 05:37:26 följande:

    Åhh stort grattis!

    Gick allt bra?

    Här är sonen 1 månad redan. Tiden flyger iväg


    Allt har gått jättebra! Förlossningen gick bra med, blev lite knasigt bara med långvarig vattenavgång så de bara tryckte i mig värkstimulerande, det kan man ju hoppas att man slipper tills nästa gång :) men eda gjorde susen när det var som värst :D

    Ja tiden flyger verkligen iväg!! Här blir lilleman tre veckor imorgon redan <3
Svar på tråden Mammor i Halmstad?