• Anonym (Ninni)

    Stort blåmärke?

    Jag har fått ett stort blåmärke på låret har inte slagit mig. Nu bränner det runt knäet och jag får små blåmärken där med.
    Ytliga blodkärl? Propp? Någon som vet? bör man söka?

  • Svar på tråden Stort blåmärke?
  • Anonym (Ninni)

    Är inte svullen (bara vanligt fet) däremot så småsticker det i foten på det benet och känns lite kallare men det kanske bara jag som inbillar mig? klart att jag är öm om det är ett "vanligt" blåmärke.

  • Anonym (Orolig för minsta lilla)

    Men snälla du, varför tvekar du att söka ens.. Hallå! Är det någon hemma liksom i hjärnkontoret. Vet du inte med dig hur det uppkommit så.. Jösses. Det är för stort att du ska lutat armbågarna för länge på benen eller vad vet jag. Gissar här, men ring du, propp sa någon ovanför här. Kan vara farligt när det ser ut så.

  • Anonym (Soffipropp)

    Blodpropp. Tveklöst. Jag hoppas du åkt in akut och fått behandling.Jag har varit inne 4ggr för proppar, tar blodförtunnande och ska opereras nästa onsdag.


     

  • Anonym (Ninni)

    När jag läser om proppar så gör de jätte ont och det blir svullnad det gäller inte här inte ondare än ett blåmärke och det gör inte ont inne i låret, Känns larvigt att söka vård för ett ytligt blåmärke..men får ringa i alla fall då jag inte vet med mig att jag kommit i mot eller slagit mig på  något.

  • Anonym (E)
    Anonym (Ninni) skrev 2018-08-14 13:14:10 följande:

    När jag läser om proppar så gör de jätte ont och det blir svullnad det gäller inte här inte ondare än ett blåmärke och det gör inte ont inne i låret, Känns larvigt att söka vård för ett ytligt blåmärke..men får ringa i alla fall då jag inte vet med mig att jag kommit i mot eller slagit mig på  något.


    Sådär såg vissa av mina blåmärken ut när jag fick reda på att jag har ITP. Oavsett anledning så bor du söka hjälp vid spontana blödningar! Håller tummarna att det inte är något allvarligt!
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Ninni) skrev 2018-08-14 13:14:10 följande:
    När jag läser om proppar så gör de jätte ont och det blir svullnad det gäller inte här inte ondare än ett blåmärke och det gör inte ont inne i låret, Känns larvigt att söka vård för ett ytligt blåmärke..men får ringa i alla fall då jag inte vet med mig att jag kommit i mot eller slagit mig på  något.
    När jag fick en propp så hade jag inte ont i benet, när jag började göra ont så var det i foten. Jag gick för länge med proppen, sök hjälp.
  • Anonym (Ninni)

    I lördags vaknade jg o upptäckte att jag hade blåmärke på bröst o under armen.

    Var hos läkare. Helt normala blodprov. I går såg jag ett jätte stort blåmärke bredvid svanskotan. Vad händer med min kropp?

  • Anonym (Ninni)

    Bör inte allt vara okej om blodvärden mm är bra?

  • Anonym (Ninni)

    Idag stack det till igen kliade en pyttestund sedan ser det ut såhär

  • Canvas

    Jag förstår inte varför du rapporterar nya blåmärken till oss istället för att kontakta vården?


     

  • Anonym (Ninni)

    Jag har kontaktat vården två ggr. Alla prover ser bra ut så det verkar inte vara något fel. Eds pratade doktorn om men blodvärden såg toppen bra ut. Ej proppar då skulle det vara svullet o varmt

Svar på tråden Stort blåmärke?