• Bullfighter

    Västkusten står i lågor

    Västkusten står ibrand. Vi upplever mängder av explosioner samt bränder som snart kan räknas i hundratal.

    Så det kan gå när man drar tillbaka grillförbudet. Och borde man inte tänka lite på miljön innan man eldar upp så många bilar?

    Det brinner på så många platser att man kan misstänka samordning. Men vilka kan ligga bakom dessa illdåd? Tankarna går till att det är den ena eller den andra extrem-gruppen som ligger bakom.

    Vad beror det på? Är det för få fritidsgårdar? För mycket videovåld? Dataspelsvåldet? Eller är det kanske Modemets fel?

    Vi får se vad detta mynnar ut i. Mediaminnet är kort. Grillförbudet är glömt. Den varma sommaren likaså.

  • Svar på tråden Västkusten står i lågor
  • Tow2Mater

    "Ungdomar har kastat sten mot poliserna som kommit för att säkerställa ordningen" läser jag i Expressen.

    Man kan ju undra varför de inte stoppar dessa "handfulla" ungdomsgäng? Själv tycker jag polisen ska ha befogenhet att skjuta och döda. Tror det skulle stoppa dem snabbt.

  • Godisbuske

    Polisen skjuter bara om du har downs. Dessa gossar får saft och bullar, det är synd om dom. Nu kan Löfven få en grillad med bröd.

  • Bergstrollet
    Godisbuske skrev 2018-08-14 00:08:05 följande:

    Polisen skjuter bara om du har downs. Dessa gossar får saft och bullar, det är synd om dom. Nu kan Löfven få en grillad med bröd.


    Det går utför med Sverige. På min tid fick de s.k "värstingarna" varin betald semesterresa till Väst-Indien. Undrar vad de gör idag?
  • hallonmedkolasmak

    Vilken stad pratar du TS om som står i lågor? Själv har jag inte sett något på nyheterna om det än... och då bor jag ändå nära västkusten.

  • m cool j
    hallonmedkolasmak skrev 2018-08-14 00:23:38 följande:

    Vilken stad pratar du TS om som står i lågor? Själv har jag inte sett något på nyheterna om det än... och då bor jag ändå nära västkusten.


    Jag tror hen menade Göteborg, Trollhättan, Hisingen, Hjällbo, Falkenberg, Frölunda m.fl orter.

    "Det går bra för Sverige" - Carl Bildt
  • m cool j

    Nu 2 bilar till i brand i Helsingborg. Höjda försäkringspremier att vänta.

    Ryktas även att ett bibliotek + simhall förstörts av dessa små gynnare.

    Vore fint om den som förstör själv får betala för skadan.

  • hallonmedkolasmak
    m cool j skrev 2018-08-14 00:27:06 följande:

    Jag tror hen menade Göteborg, Trollhättan, Hisingen, Hjällbo, Falkenberg, Frölunda m.fl orter.

    "Det går bra för Sverige" - Carl Bildt


    Aha ok. Men jag får sätta mig o googla lite då så kanske jag hittar något :)
Svar på tråden Västkusten står i lågor