• lurkendurk

    Vänstern och taktik för att tysta meningsmotståndare

    Varför måste vänstern hela tiden använda våld mot sina meningsmotståndare? Säga vad man vill om högern, men att bränna upp deras valstugor och ta bort deras affischer är jävligt lågt. Vad är det för fel på Vänsterpartiet/SSU? De är ju helt galna :/

  • Svar på tråden Vänstern och taktik för att tysta meningsmotståndare
  • Anonym (Häpp)

    Högern använder lite andra medel, sprängde en vänsterlokal i våras i Göteborg.

  • Anonym (våld ofta det enda som leder till förändring)
    lurkendurk skrev 2018-08-14 10:46:58 följande:

    Varför måste vänstern hela tiden använda våld mot sina meningsmotståndare? Säga vad man vill om högern, men att bränna upp deras valstugor och ta bort deras affischer är jävligt lågt. Vad är det för fel på Vänsterpartiet/SSU? De är ju helt galna :/


    Kanske för att inget annat biter på onda Högern och SD. Våld är ju ofta det enda som fungerar och till slut leder till revolution och det är ju vänstern bra på.

    Genom historien har ju även högern ställt till både det ena och det andra, för att inte tala om religionsutövare.

    Vet jag inget om detta specifika fall du tar upp eller hur du vet att det med säkerhet är vänstern som förskansat sig dessa dåd?

    Våld är ju ett symptom på hur samhället mår och Sverige mår inte bra!


  • Bondbönan

    Våld att ta ned papperslappar? Hehehehe. Vi har väldigt olika syn på det ordet

    1. Sätter man upp högerextrem propaganda på min mark, då åker den ned. SD ska följa reglerna för affischering precis som alla andra, även om de tror sig stå över lagen. 

    2. Var det inte SD som efterlyste att deras anhängare skulle bränna ned deras valstugor för att smutskasta vänstern? Jo just det, det var det: 
    www.expressen.se/gt/forslag-till-valstrategi-i-sd-fa-valstuga-nerbrand/

  • Anonym (våld ofta det enda som leder till förändring)

    Ökade klyftor med ojämnlika ekonomiska förutsättningar som skjutit i höjden dr en Vd tjänar upp till 100 ggr mer än en arbetare har sitt pris.

    Om det ska våld till för att få till en förändring så välkomnar jag den hellre än att se kapitalismen segra.

  • Tox
    Anonym (våld ofta det enda som leder till förändring) skrev 2018-08-14 11:01:58 följande:

    Om det ska våld till för att få till en förändring så välkomnar jag den hellre än att se kapitalismen segra.


    För sent. Globalt sett har kapitalismen redan vunnit.

    Det som vänstern tyvärr inte förstår är att ju mer "internationell solidaritet" vi införskaffar i landet, desto svagare blir staten och därmed bli kapitalismen starkare. Vänstern gräver sin egen grav så att säga.
  • Anonym (H)

    Håller med. Antar att det beror på att de är avundsjuka på att högern är större och att de är rädda för att de ska bli ännu större.

Svar på tråden Vänstern och taktik för att tysta meningsmotståndare