• Anonym (Kaffedraken)

    Gubbnamn!

    Hejsan! Är väl medveten om att det finns tusentals av dessa trådar men jag och sambon har kört fast. Vi vet ännu inte om barnet är en pojke eller flicka men vi vill gärna ha ?smakat? på namnet ett tag innan vi bestämmer oss. Flicknamn har vi bestämt, pojknamn finns det däremot noll av....

    Vi gillar ?gubbnamn?, det vill säga äldre, etablerade svenska namn som exempelvis Vilhelm, August, Svante, Folke och Otto. Däremot har vi inte hittat något som inte redan är taget eller som båda gillar.

    Är det någon därute som sitter på en hel drös fina pojknamn??

  • Svar på tråden Gubbnamn!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Einar, Ivar, Joar, Alvar, Alve, Alf, Allan, Ebbe, Gunnar, Urban, Reidar, Gottfrid, Bertil, Jöns, Assar, Arne, Sven, Olof, Ulf, Staffan, Leif, Elof, Albert, Alfred, Agne, Magne, Börje, Birger, Gösta, Tage, Ove...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Bo, Assar, Henning, Sigurd, Balder, Henrik, Arthur, Helmer.

  • Anonym (Kaffedraken)

    De namn som föreslagits ovan verkar vara rätt vanliga idag. Men om ni vill vara tidiga med en kommande trend så tror jag att dubbelnamn är något som kommer. Lars-Erik, Per-Anders det är väl det som är gubbnamn numera.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för många kreativa förslag! :D

    Några av dessa finns redan på listan men jag har fått några fler tillskott att dela med sambon.

    Lars-Erik och Per-Anders var inte riktigt min smak haha. Men vem vet, om 10-15 år kanske det är topplistnamn! ;)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vår son som kommer snart ska få heta Erland

  • Anonym (Kaffedraken)

    Enar, Eyvind, Egon, Enok, Verner, Ragnar, Lage, Albert, Bruno, Botvid, Conrad, Dag, Jarl, Ture, Sigurd, Sture, Frej, Evert, Evald, Justus, Ivar, Harald, Helge.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Helmer, Göran, Hubert, Stig, Ask, Lennart, Gert, Esbjörn, Gösta, Åke, Valter, Melker, Bosse, Einar, Harry, Hugo, Yngve

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lillen) skrev 2018-08-14 18:37:48 följande:

    Vår son som kommer snart ska få heta Erland


    Ha ha, typiskt pojknamn, tidigt 70 tal!
Svar på tråden Gubbnamn!