• Utvandraren2

    Bebis + sol

    Orolig förstagångsmamma här. :)

    Har varit inne mesta av denna sommaren då det varit för varmt och min bebis är född i juli.

    Nu när det äntligen går att vara ute igen undrar jag hur ni andra gör med skuggning av vagn.

    Måste vagnen stå i skugga alltid? Även om man sitter brevid, det bara handlar om en liten stund, eller det är halvmolnigt (sol som kommer och går)? Jag har ett ventilationsnät jag kan öppna på suffletten.

    Saken är att vi har ingen skugga öht på tomten och paviljong/markis/parasoll blåser bara sönder. Jag vill så gärna kunna sitta ute med vagnen och en kaffekopp! Jag tänker att när man är ute och går kommer det ju sol på vagnen?

  • Svar på tråden Bebis + sol
  • Jsv17

    Självklart kan du sitta ute och ta en kopp kaffe medan bebis sover i vagnen Öppna ventilationsfliken och täck inte för helt med nån barnvagnsgardin eller filt, räcker inte suffletten på vagnen är det bättre att köpa en universal förlängare, eller en solsuflett i märket av din vagn (om de har sådana) och så använder du ditt sunda förnuft börjar du känna dig varm, eller solen börjar kännas stark så går du in. Känner du dig väldigt osäker så finns det en babyvakt som kallas parvel som mäter temperaturen i vagnen och skickar en varning om det blir för varmt, min kompis skaffade en sådan då hon fick barn nu i Juni och när det var så varmt i Juli tyckte hon det kändes tryggt, hon har ett större barn som behövde få komma ut och bada i barnpool och aktiveras så hon var tvungen att försöka ta sig ut


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Bebis + sol