• Oktober23

    Ångest och vill minska 20 kg!

    Jag är en tjej på 29 år och har ett barn på 1 år. Jag mår fruktansvärt dåligt över hur jag ser ut, kan skylla på mitt intag av choklad (beroende), sömnlösa nätter, lite träning sedan graviditeten. Jag mår fruktansvärt.
    Jag har alltid älskat kläder och speciellt snygga jeans. Nu kan jag knappt ha någonting snyggt, allting blir bara tight och obehagligt. Större storlekar är jag inne i nu än tidigare. Fruktansvärt.
    Vill minska 20 kg, vet att nyckeln till det är träning och bra mat.
    Jag skulle vilja ha stenhårt psyke, motivation och tålamod men vart hämtar man den.

  • Svar på tråden Ångest och vill minska 20 kg!
  • Ggrodan
    Oktober23 skrev 2018-08-14 22:07:32 följande:

    Jag är en tjej på 29 år och har ett barn på 1 år. Jag mår fruktansvärt dåligt över hur jag ser ut, kan skylla på mitt intag av choklad (beroende), sömnlösa nätter, lite träning sedan graviditeten. Jag mår fruktansvärt.

    Jag har alltid älskat kläder och speciellt snygga jeans. Nu kan jag knappt ha någonting snyggt, allting blir bara tight och obehagligt. Större storlekar är jag inne i nu än tidigare. Fruktansvärt.

    Vill minska 20 kg, vet att nyckeln till det är träning och bra mat.

    Jag skulle vilja ha stenhårt psyke, motivation och tålamod men vart hämtar man den.


    Prova köp ett par snygga jeans du kan ha om du går ner 5 kg. Höng upp de i rummet. Börja med det målet. Börja med små ändringar. Gå ut och gå lite mer. Plocka bort inte allt sött eller onyttigt men minska / begränsa gör en överenskommelse du vet du kommer hålla.

    Sen köper du nästa par och går ner ytterligare 5 kg. Går ut och går som innan. Minskar på sötsaker som innan. Kanske lägger till lite träning, 2 armhävningar varje morgon. Sen fortsätter du till nästa jeans. Du fortsätter i dina lagom vanor av hälsa, minska lite mer på sötsaker, prova nyttig - vecka, fortsätt motion fortsätt armhävningar 2 ST per dag.

    Detta var bara ett exempel. Men det jag vill förmedla är att du ska inte börja någon super-gymträning eller börja springa 1 mil om dagen eller leva på salladsblad och inte röra ett korn socker, det är bara psykisk misshandel mot en själv att lägga så hårda krav när ett är tufft nog att bara göra en förändring med sin livsstil och vanor. Så gör det realistiskt, gör det med små steg. Små ändringar. Små nya vanor. Och hellre att det tar tid och du lyckas jeans efter jeans sakta men säkert,, än att du ska stressa fram -20 kg minskning på superkort tid. Var snäll med dig själv, bestämd, men snäll.
  • Isasviktresa

    Just det där med chokladen.


    Från september 2017 till maj 2018 så åt jag antingen 1 200g marabou eller 12st kindermaxi OM DAGEN! Jag har gått upp 20 kg pga den fördömda chokladen på 1 år.Men jag bestämde mig att strunta i chokladen och la av helt. Försökte att ersätta den med frusna hallon eller sockerfri dricka. 


    Faktiskt så provade jag en ruta marabou i söndags 2018-10-14 och tycket det inte var gott! Det är ganska konstigt men helt fantastiskt :D Du behöver ett "clean break" och försök att tänka "syns inte finns inte" när du går bredvid chokladhyllan.


    Jag är 18 år, väger 100kg och har 30 kg att bli av med tills studenten 2019. 


    Har börjat med träning och äter runt 800-1000kcal/dag :) Hoppas på ett mirakel tills juni B-) 

Svar på tråden Ångest och vill minska 20 kg!