• Fridaimitten

    Hjälp!! Gravid eller vad?

    Hej!
    Jag är helt ny här men kände att jag behövde lite hjälp.

    BIM: 19/8

    Söndagen den 5/8 en dag efter ÄL så fick jag känningar av UVI, åkte in på söndag kväll till primärjouren och fick utskrivet medicin eftersom jag hade sjukt ont i "tjejmagen". Läkaren var väldigt otydlig och sa inget om att jag hade mycket bakterier i urinet.  

    Har fått höra av UVI kan vara ett tidigt gravidsymptom.
    Torsdagen den 9/8 tog jag sista pillret och UVI:n kändes som bortblåst, senare på dagen kände jag mig hel yr och det svartnade för ögonen, dagen efter hade jag super ömma bröst som fortfarande håller i sig, haft sura uppstötningar i sinne. Har även varit supertrött i snart 2 veckor.

    Igår fick jag känningar av en till UVI som senare gick över av att jag hinkade i mig en massa vatten, tog ett grav test igårmorse och det visade ett svagt streck som jag först trodde att jag inbillade mig men sambon såg det också, tog ett nytt imorse och det var helt blankt. Vad tror ni? Jag håller på att bli galen.

    Blev en wall of text, sorrySkäms

  • Svar på tråden Hjälp!! Gravid eller vad?
  • Anonym (Herregud)

    För det första är uvi INTE en graviditets symtom dummaste jag hört. Hur många dagar är mensen sen ? Det första strecket kanske var ett spökstreck vilket test använde ni? Är testet negativt så är man inte gravid, testa igen om några dagar och använd ett digitalt

  • Anonym (Hmm)

    Fast om du har BIM på söndag så har du inte ens varit gravid i två veckor. Och även om nu UVI skulle vara ett symptom ( har aldrig hört det) så får man inga symptom en dag efter ÄL.

    Klart du kan vara gravid ändå, du får testa på söndag.

  • Fridaimitten
    Anonym (Herregud) skrev 2018-08-15 09:40:40 följande:

    För det första är uvi INTE en graviditets symtom dummaste jag hört. Hur många dagar är mensen sen ? Det första strecket kanske var ett spökstreck vilket test använde ni? Är testet negativt så är man inte gravid, testa igen om några dagar och använd ett digitalt


    Trevlig ton hörredu!

    Var av ren nyfikenhet som jag undrade, har en vän som fick urinvägsinfektion tidigt båda gångerna av hennes graviditeter. Andvände predictor early.
  • Fridaimitten
    Anonym (Hmm) skrev 2018-08-15 10:24:11 följande:

    Fast om du har BIM på söndag så har du inte ens varit gravid i två veckor. Och även om nu UVI skulle vara ett symptom ( har aldrig hört det) så får man inga symptom en dag efter ÄL.

    Klart du kan vara gravid ändå, du får testa på söndag.


    Nä det förstår jag också, men som säkert flera andra så är man otålig!
  • Anonym (S)
    Anonym (Herregud) skrev 2018-08-15 09:40:40 följande:

    För det första är uvi INTE en graviditets symtom dummaste jag hört. Hur många dagar är mensen sen ? Det första strecket kanske var ett spökstreck vilket test använde ni? Är testet negativt så är man inte gravid, testa igen om några dagar och använd ett digitalt


    Vem säger att man måste ha speciella gravsymtom? Man måste inte ha klassiska symtom som illamående och ömma bröstvårtor. Varje människa är unik men det verkar ha gått dig helt förbi!

    Till TS, förstår att du är otålig, testa med ett cb digital! Det kan man testa med några dagar innan mens. Prova med det imorgonbitti! Då står det klart och tydligt Gravid eller Inte gravid. Jag testade med det på bim-4 och fick då gravid, innan hade jag testat med ett vanligt test och då var strecket så svagt att det var svårt att urskilja om det var äkta eller spök
  • Fridaimitten
    Anonym (S) skrev 2018-08-15 12:17:52 följande:
    Vem säger att man måste ha speciella gravsymtom? Man måste inte ha klassiska symtom som illamående och ömma bröstvårtor. Varje människa är unik men det verkar ha gått dig helt förbi!

    Till TS, förstår att du är otålig, testa med ett cb digital! Det kan man testa med några dagar innan mens. Prova med det imorgonbitti! Då står det klart och tydligt Gravid eller Inte gravid. Jag testade med det på bim-4 och fick då gravid, innan hade jag testat med ett vanligt test och då var strecket så svagt att det var svårt att urskilja om det var äkta eller spök
    Tack för svar!
    Jag prövar på fredag så får jag se hur det slutar!
Svar på tråden Hjälp!! Gravid eller vad?