• Anonym (Kaffedraken)

    Vilken mobil? Huawei eller Samsung eller annan?

    Jag har en Sony Xperia Z3 som jag varit väldigt nöjd med. Nu börjar den bli lite sliten och jag ska köpa en ny. Eftersom det inte finns en Xperia Z6 får det bli nåt annat. Sonys nya flaggskeppsmobiler verkar inte vara i toppklass, annars hade jag valt någon av dem.

    Jag har tittat på Samsung Galaxi S9+ och Huawei Pro20. Samsung verkar bli bäst i test på många testsiter, men Huawei är starka när det gäller batteritid och kamera - två funktioner som är viktiga för mig. Huawei känns B, fast det är väl bara för att jag inte är van vid den. Den lär ha en skör baksida, men jag kommer ju att ha skal. Huawei har 128 Gb i lagringsminne och det är ju super, men det finns ingen plats för extra SD-kort. Samsung har bara 64 Gb lagringsminne, men plats för SD-kort. Samsung har dock sämre kamera och kortast batteritid av flaggskeppen.

    Huawei har visst tagit bort hålet man stoppar hörlurarna i. Jag lyssnar inte på musik på mobilen så mycket, men kollar Netflix och videoklipp, så hörlurar är ett måste.

    Nån som testat dessa mobiler eller har nån annan favorit (jag föredrar Android btw)?

  • Svar på tråden Vilken mobil? Huawei eller Samsung eller annan?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag skulle rekommendera att kika lite på OnePlus också. Finns nog en del jämförelsevideos på youtube :)

  • Anonym (Kaffedraken)
    Paulina27 skrev 2018-08-15 11:28:52 följande:

    Jag skulle rekommendera att kika lite på OnePlus också. Finns nog en del jämförelsevideos på youtube :)


    Den känner jag inte till alls.
  • Anonym (Kaffedraken)
    K Kalle skrev 2018-08-15 11:32:37 följande:
    Den känner jag inte till alls.
    Det är ett relativt nytt företag med rötter i Kina. Kan vara därför du inte hört talas om den. Som sagt googla och kolla på videos på youtube så får du mer info och kan se jämförelser mellan OnePlus och andra mer välkända mobiler (Samsung, iPhone m.m.). Det är en väldigt populär mobil bland de i teknik/databranschen. Nyaste modellen OnePlus 6 släpptes i maj detta år.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har Samsung s9 och är förnöjd. Dock har jag alltid haft Samsung. Min mamma har Huawei men är tyvärr missförnöjd.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Tiina87 skrev 2018-08-15 12:57:05 följande:

    Jag har Samsung s9 och är förnöjd. Dock har jag alltid haft Samsung. Min mamma har Huawei men är tyvärr missförnöjd.


    Som sagt, just nu väljer jag mellan Samsung Galaxi S9+ och Huawei P20 pro. Har en kompis som har Samsung Galaxi S9+. Tyvärr är inte batteritiden så bra. Där slår Huawei p20 pro Samsung Galaxi S9+ med hästlängder. Likaså ska kameran vara marknadens bästa. Å andra sidan har väl Samsung ett bättre ljud och har kvar 3,5 utgång för hörlurar.
  • Anonym (Kaffedraken)
    K Kalle skrev 2018-08-15 15:30:30 följande:

    Som sagt, just nu väljer jag mellan Samsung Galaxi S9+ och Huawei P20 pro. Har en kompis som har Samsung Galaxi S9+. Tyvärr är inte batteritiden så bra. Där slår Huawei p20 pro Samsung Galaxi S9+ med hästlängder. Likaså ska kameran vara marknadens bästa. Å andra sidan har väl Samsung ett bättre ljud och har kvar 3,5 utgång för hörlurar.


    Om man inte laddar batteriet fullt och tar bort snabbladdningen så håller batteriet bättre. Har alltid upplevt bra batteritid med mina senaste Samungtelefoner. Kameran på S9 är mycket bra. Faktiskt bättre än vad man tror.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Motorola! Bästa twlen jag haft och lång batteritid. Har haft alla märken, min Motorola kostarde 1499 har jag för mig på Netonnet, finns en likadan med större skärm. Helt grym!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Motorola! Bästa twlen jag haft och lång batteritid. Har haft alla märken, min Motorola kostarde 1499 har jag för mig på Netonnet, finns en likadan med större skärm. Helt grym!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Tiina87 skrev 2018-08-15 19:40:25 följande:
    Om man inte laddar batteriet fullt och tar bort snabbladdningen så håller batteriet bättre. Har alltid upplevt bra batteritid med mina senaste Samungtelefoner. Kameran på S9 är mycket bra. Faktiskt bättre än vad man tror.
    Ja. Tyvärr fattade jag inte detta förrän ganska nyligen. Hade jag gjort det hade den mobil jag har nu hållit bättre (Sony Xperia Z3) - fast fortfarande kan jag ha 75% kvar i slutet av dagen - om batteriet inte fått fnatt och krympt till 3% utan att jag vet varför.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Dessanheterjag skrev 2018-08-16 17:06:12 följande:

    Motorola! Bästa twlen jag haft och lång batteritid. Har haft alla märken, min Motorola kostarde 1499 har jag för mig på Netonnet, finns en likadan med större skärm. Helt grym!


    Hur lång batteritid har den?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Dessanheterjag skrev 2018-08-18 19:42:11 följande:

    Nästan 2 dagar och då använder jag den många timmar/dag, lyssnar på Podd/strema mm


    Super! Samma som Huawei alltså. Får kolla in den.

    Kunde kanske vara bra att ha en oldschool osmart telefon som reserv ibland. Minns batteritider på en vecka lite nostalgiskt.
Svar på tråden Vilken mobil? Huawei eller Samsung eller annan?