• Ture888

    Stringtrosor - en moralfråga

    Frågan gäller när det är OK att börja med stringtrosor.

    Jag har hört två sidor i den här frågan. Dels de som bestämt hävdar att tjejer bara har string för att det är praktiskt, bekvämt och skönt. I sådana fall borde det ju inte vara några problem om barn har det, eller hur?

    Den andra sidan hävdar lika bestämt att stringtrosor är ett sexuellt plagg och att barn därför inte ska ha det. Det handlar alltså om att kvinnor vill känna sig sexiga och därför drar upp en rem mellan skinkorna så att hela rumpan hänger ut.

    Om man kollar ute i samhället kan jag se ganska unga tjejer som har stringbikini då de solar. Det känns som att det blivit vanligare de senaste fem åren. Utomlands varierar det, i vissa länder ser man det aldrig med i vissa östeuropeiska länder har jag sett barn i stringbikini. Mitt bland folk på en stor strand och ingen där verkar bry sig.

    Jag har därför kommit fram till att string är en moralfråga. Vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stringtrosor - en moralfråga
  • Ture888
    Anonym (Äckel) skrev 2018-08-15 14:49:31 följande:

    Smygfotar du tjejer på stranden?


    Nej, det där är inte min bild. Håll dig till tråden nu, FLs gissningslekar och konspirationsteorier brukar lätt förstöra trådar annars.
  • Anonym (Äckel)
    Ture888 skrev 2018-08-15 14:51:50 följande:

    Nej, det där är inte min bild. Håll dig till tråden nu, FLs gissningslekar och konspirationsteorier brukar lätt förstöra trådar annars.


    Jaha du är den där datafjanten som startar trådar om animerade rumpor.

    Tror inte att jag har någon lust att diskutera med dig, har viktigare saker att göra...pilla navelludd och och peta mig i näsan.
  • Ture888
    Anonym (Äckel) skrev 2018-08-15 14:54:28 följande:
    Jaha du är den där datafjanten som startar trådar om animerade rumpor.

    Tror inte att jag har någon lust att diskutera med dig, har viktigare saker att göra...pilla navelludd och och peta mig i näsan.
    Konspirationsteorier och skitsnack undanbedes.
  • Anonym (Äckel)
    Ture888 skrev 2018-08-15 14:56:30 följande:

    Konspirationsteorier och skitsnack undanbedes.


    Hahaha nu blev Ture irriterad

    Konspirationsteori = teori eller hypotes om en komplott eller sammansvärjning.

    På vilket sätt sammanfaller det ordet med din trådstart?

    Däremot håller jag med om skitsnacket, det är exakt vad din TS är.

    Hej då tönten (som aldrig umgåtts med en levande kvinna utan sitter och skriver irrelevant skit på ett familjeforum)
  • Tom Araya
    Ture888 skrev 2018-08-15 14:34:54 följande:

    Frågan gäller när det är OK att börja med stringtrosor.

    Jag har hört två sidor i den här frågan. Dels de som bestämt hävdar att tjejer bara har string för att det är praktiskt, bekvämt och skönt. I sådana fall borde det ju inte vara några problem om barn har det, eller hur?

    Den andra sidan hävdar lika bestämt att stringtrosor är ett sexuellt plagg och att barn därför inte ska ha det. Det handlar alltså om att kvinnor vill känna sig sexiga och därför drar upp en rem mellan skinkorna så att hela rumpan hänger ut.

    Om man kollar ute i samhället kan jag se ganska unga tjejer som har stringbikini då de solar. Det känns som att det blivit vanligare de senaste fem åren. Utomlands varierar det, i vissa länder ser man det aldrig med i vissa östeuropeiska länder har jag sett barn i stringbikini. Mitt bland folk på en stor strand och ingen där verkar bry sig.

    Jag har därför kommit fram till att string är en moralfråga. Vad tycker ni?


    Bekvämlighet och utseende behöver inte stå emot varandra och utseende behöver heller inte nödvändigtvis handla om sexualisering. Exempel på det senare är kvinnor som väljer string just till vissa plagg, för att en vanlig trosa hade synts igenom plagget och inte är snyggt enligt dem.

    Sedan kan klädsel vara en moralisk fråga i högre grad för barn än för vuxna, just för att undvika sexualisering av barn.

    Jag har aldrig sett någon tjej, vare sig barn eller vuxen, bära stringbikini offentligt, annat än på bild från stränder i latinamerika, där det förövrigt sägs vara rätt så vanligt förekommande.
    Däremot tycks det i vår del av världen blivit vanligare med bikini med ganska lite tyg baktill, som blottar halva skinkorna men inte riktigt är en string. Jag vet inte vad modellen kallas.
  • Ture888
    Anonym (Äckel) skrev 2018-08-15 15:07:46 följande:
    Hahaha nu blev Ture irriterad

    Konspirationsteori = teori eller hypotes om en komplott eller sammansvärjning.

    På vilket sätt sammanfaller det ordet med din trådstart?

    Däremot håller jag med om skitsnacket, det är exakt vad din TS är.

    Hej då tönten (som aldrig umgåtts med en levande kvinna utan sitter och skriver irrelevant skit på ett familjeforum)
    Vet inte hur många gånger jag ska säga detta på FL, men gruppmobbningstaktiker fungerar inte på män, så du slösar din tid.
    Tom Araya skrev 2018-08-15 15:13:10 följande:
    Bekvämlighet och utseende behöver inte stå emot varandra och utseende behöver heller inte nödvändigtvis handla om sexualisering. Exempel på det senare är kvinnor som väljer string just till vissa plagg, för att en vanlig trosa hade synts igenom plagget och inte är snyggt enligt dem.

    Sedan kan klädsel vara en moralisk fråga i högre grad för barn än för vuxna, just för att undvika sexualisering av barn.

    Jag har aldrig sett någon tjej, vare sig barn eller vuxen, bära stringbikini offentligt, annat än på bild från stränder i latinamerika, där det förövrigt sägs vara rätt så vanligt förekommande.
    Däremot tycks det i vår del av världen blivit vanligare med bikini med ganska lite tyg baktill, som blottar halva skinkorna men inte riktigt är en string. Jag vet inte vad modellen kallas.
    Så om ett barn väljer string för att det inte syns igenom ett visst plagg, är det OK då?

    Men vilka är det som sexualiserar barnen då? Är det inte din personliga moral?

  • Tom Araya
    Ture888 skrev 2018-08-15 15:32:14 följande:
    Så om ett barn väljer string för att det inte syns igenom ett visst plagg, är det OK då?

    Jag tycker att det finns skäl att undvika att barn blir så utseendefixerade. Vuxna behöver inte lära barnen sådant de inte behöver veta. En klädmässig stilmiss är okej hos barn, eller är rentav rätt stilmässigt för att de är just barn och inte vuxna.

    Men tråden handlade väl främst om bikini och inte trosor...
  • Anonym (HannaSophia)

    Varför är detta så viktigt eller intressant att det måste ältas hela tiden? Va?? Låt folk ha de kläder de vill och trivs i - eller sola nakna - skit i det du och sköt dig själv. Räcker det så? Vadå moral och åldersgräns - fan samhället är tillräckligt styrt och reglerat ändå. Ska vi ha åldersgräns på toppluva och pjäxor också eller? Jävla loser.

  • Anonym (Äckelgubbe)

    Varför är du så intresserad av att veta när det är okej för BARN att använda string? Pedofilvarning?

Svar på tråden Stringtrosor - en moralfråga