• Anonym (dåligt samvete)

    Gravid med andra barnet, inget tålamod med sonen.

    känner mig som en urusel mamma just nu....
    är höggravid och väntar mitt andra barn, har en son på tre år sedan innan som befinner sig i en ganska trotsig period just nu och det tar på mina krafter... har inget tålamod alls med honom!

    Har och har haft en ganska jobbig graviditet med väldigt lite ork, är sjukskriven på heltid nu.

    Jag älskar min son över allt annat!
    men jag får dåligt samvete för hur lite tålamod jag faktiskt har med honom just nu, känner inte igen mig själv... allt går emot mig, allt känns jobbigt!

    känns som jag bara är grinig på honom för minsta lilla... :( pappa hjälper ju till massor nu när jag mår som jag gör men jag mår dåligt över att jag är såhär!
    vill bara att den här graviditeten ska vara över snart så jag kan få bli mig själv igen..

    någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Gravid med andra barnet, inget tålamod med sonen.
  • Anonym (Sarah)

    Ja jag känner igen mig. Min dotter är 1,5 och jag är i vecka 34. Jobbar fortfarande heltid i typ tre veckor till. Lägg på sommarens värme och man får en supersur morsa. Jag har också haft lite tålamod hela sommaren. Tur att hon har en pappa som har ork. Men försöker att inte skuldbelägga mig själv. Är jobbigt att vara gravid och att på det ha ett barn som testar gränserna hela tiden är inte lätt!! Försök att inte ha dåligt samvete.

Svar på tråden Gravid med andra barnet, inget tålamod med sonen.