• Dr to be

    Försöker bli gravid efter spiral uttag

    Hej tjejer!

    Någon mer som nyss tagit ut spiral med mål att bli gravid?

    Jag tog ut min jaydess hormonspiral 17/7, fick vad som borde vara mens 28/7 och väntar troligtvis ägglossning runt 17-19/8. Min normala cykel är 35 dagar.

    Vi har redan två barn sedan tidigare, 6 och 3 år gamla och båda töserna blev till cykel/försök nr 2 - dock efter p-pillerstopp och inte spiral.

    Någon som vill följas åt mot graviditet efter spiral??:)

  • Svar på tråden Försöker bli gravid efter spiral uttag
  • TeamNikSan
    Dr to be skrev 2018-08-15 20:29:20 följande:

    Hej tjejer!

    Någon mer som nyss tagit ut spiral med mål att bli gravid?

    Jag tog ut min jaydess hormonspiral 17/7, fick vad som borde vara mens 28/7 och väntar troligtvis ägglossning runt 17-19/8. Min normala cykel är 35 dagar.

    Vi har redan två barn sedan tidigare, 6 och 3 år gamla och båda töserna blev till cykel/försök nr 2 - dock efter p-pillerstopp och inte spiral.

    Någon som vill följas åt mot graviditet efter spiral??:)


    ----------------------------------

    Hej, jag tog ut min Mirena hormonspiral i slutet av maj månad. Hade haft den i nästan fem år då och helt utan blödningar. Inte säker på om jag precis har haft min första mens, för det kändes så men jag blödde inte alls lika mycket som jag gjorde innan spiralen.

    Iallafall =) så är det här första gången för oss båda, som vi försöker få barn. Han är 32 år och jag är 34 år, så ja, det är på tiden. Men fyyyy vad dåligt tålamod jag har, haha. Längtar så otroligt mycket efter ett barn och ja, hoppas att det kommer gå hyfsat fort att bli gravid och att min kropp klarar av att vara gravid så att både bebisen och jag kan må hyfsat.
    *Längtar efter att bli tre*
  • Dr to be

    Så hur går det?

    tror du att du hade din mens?

    själv hade jag ägglossning sen fredag kväll eller nått mot lördag.

    vet inte om det är inbillning men det krampar lite i livmodern, jag är ASTRÖTT, brösten känns komstiga och jag mår lite illa konstant sen igår em.

    rent logiskt sett vet jag att det är för tidigt att känna symtom på en graviditet men man blir symromskadad, även efter att ha varit gravid och fött 2 barn :)

    det är bara vänta och se

  • TeamNikSan

    Hej sent på kvällen =).

    Jag vet faktiskt inte men min kropp har hållit på med konstigheter senaste veckan. Framförallt att jag har ett lätt illamående till och från men det blir värre ett tag efter att jag har ätit, magen känns svullen och jag har molvärk till och från i tjejmagen. Så visst kan det tyda på något fantastiskt men väääääldigt tidigt i så fall. Som du säger, man blir ju lite (extra) knas med att jaga symtom, haha.

    Håller såklart tummarna för oss båda, att vi får det där helt underbara plusset/ positiva testet inom en snar framtid. Vet inte riktigt varför men när jag tänker på det, så hade det varit så mysigt om jag visste att jag är gravid när det är jul och så. Tänk liksom att få pynta hemma med ett litet mirakel i magen =)

Svar på tråden Försöker bli gravid efter spiral uttag