• Lillypie

    Mission Impossible- Byxor till 2 åring

    Min dotter har storlek 80/86 och använder inte blöjor. Hon har ganska långa ben. Det är helt omöjligt att hitta byxor till henne. De flesta är för stora i midjan. Jag vill ha riktiga byxor som inte är för tighta. PoP är för stora i midjan likaså name it. Har ni några tips på jeans som är smala i midjan o långa ben och inte är tights?

    Har kollat på både tjej o kill avdelningar...

    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Mission Impossible- Byxor till 2 åring
  • annabellelee

    Har inte kollat vad de har just nu men köpte alltid på Åhléns när sonen var bebis, eftersom han var en smalis och deras kläder har tightare passform.

  • annabellelee

    Har inte kollat vad de har just nu men köpte alltid på Åhléns när sonen var bebis, eftersom han var en smalis och deras kläder har tightare passform.

  • Alexi

    Men varför måste det vara jeans? De har ju ofta ändå överdragsbyxor på förskolan. Det finns ju massor med sköna mjuka mjukisbyxor och leggings för barn och det är mycket mer lekvänligt. Sen hade vi några jeans men då var det rejäl mudd i dem vilket också gör att de sitter på bra.

    Sen fattar jag dock inte. Alla jeans jag köpt till mina barn har alltid haft möjlighet att dra åt i midjan. Mina barn är i skolåldern och vi drar åt alla byxor jättemycket i midjan, annars ramlar de av.

  • Lillypie
    annabellelee skrev 2018-08-16 19:34:59 följande:

    Har inte kollat vad de har just nu men köpte alltid på Åhléns när sonen var bebis, eftersom han var en smalis och deras kläder har tightare passform.


    Åhléns har massa olika märken, eller menar du deras egna märke?
  • Lillypie
    Alexi skrev 2018-08-16 20:04:28 följande:

    Men varför måste det vara jeans? De har ju ofta ändå överdragsbyxor på förskolan. Det finns ju massor med sköna mjuka mjukisbyxor och leggings för barn och det är mycket mer lekvänligt. Sen hade vi några jeans men då var det rejäl mudd i dem vilket också gör att de sitter på bra.

    Sen fattar jag dock inte. Alla jeans jag köpt till mina barn har alltid haft möjlighet att dra åt i midjan. Mina barn är i skolåldern och vi drar åt alla byxor jättemycket i midjan, annars ramlar de av.


    Min dotter har bara överdragsbyxor på dagis om det regnar. Hon är en äventyrare som klättrar, rullar, springer och ramlar. Mjukisbyxor och tight går sönder.

    Alltså byxorna som man kan dra åt får vi dra åt så mycket att det korvar sig och de hasar ändå ner. De med

    Mudd sitter bäst, men de är för stora över rumpan ku utan blöja och ramlar ner.
  • cosinus

    Jeans kolla efter jeggins, gå upp på 86 så du får handla på avdelningen för större barn. De är lite smalare i modellen.

    Köp gelippa leggings från metoo, de är tjockare än vanliga leggings och håller bra. Otroligt långsmala i modellen.

    Köp av någon som syr eget, har jag ofta gjort till mina smalisar när inget passar.

    Köp byxor med uppvik, gå ner i storlek och rulla ner uppviket.

  • Lillypie
    legomum skrev 2018-08-16 20:03:51 följande:

    Jag handlar inte på hm pga att storlekarna är för tighta. Kanske byxorna fungerar därifrån?


    tack för tipset, ska kolla där.
  • Gryntroll

    Jag hittade byxor på Zara till både sonen och dottern, de var smalare i passformen än andra tyckte jag. Köpte slimfit från flickavdelningen till båda, roligare färger och lite smalare än pojkmodellerna vilket passade sonen bättre (galet hela grejen med att flickors stl är mindre, men en annan tråd).

    Hittade även något märke på Ellos (har jag för mig) som hade olika vidd på höft, fanns smal, normal och bred utan att längden på benen ändrades.

  • Lillypie
    Gryntroll skrev 2018-08-16 20:47:10 följande:

    Jag hittade byxor på Zara till både sonen och dottern, de var smalare i passformen än andra tyckte jag. Köpte slimfit från flickavdelningen till båda, roligare färger och lite smalare än pojkmodellerna vilket passade sonen bättre (galet hela grejen med att flickors stl är mindre, men en annan tråd).

    Hittade även något märke på Ellos (har jag för mig) som hade olika vidd på höft, fanns smal, normal och bred utan att längden på benen ändrades.


    Tack, hade helt glömt av att kolla på Zara o Ellos.
  • Almina

    Kolla ossoami.se. De har jeans, "mjukisjeans" och leggings, alla med förstärkta knän så att de håller riktigt bra. Och i olika passformer! Finns riktigt smala jeans. De är förstås lite dyrare, men man behöver ju inte så många par att växla mellan, och de håller otroligt bra!

  • Hi5

    Min äldsta var en riktig sparris och hade bara snickarbyxor eller shorts/piratbyxor tills han började i skolan :)


    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • asdfgh

    Jag vet hur det är. Hade samma problem med bägge barnen som slutade med blöja vid 18 mån. Vi köpte mycket på loppis där man kunde hitta udda märken (ofta från sydeuropa). Jeans modell baggy ser mindre fruktansvärt ut utan blöja

    Snart är det höst och då funkar mjukisbyxor fram till våren

Svar på tråden Mission Impossible- Byxor till 2 åring