• Anonym (Utfryst)

    Jag vill inte gå till jobbet!

    I sommar fick jag arbete på ett ställe jag drömt om så länge, jag tänkte chefen är bara blyg och det kommer rätta till sig, jag har mest jobbat med de andra kollegorna och det har varit underbart! Chefen har varit på semester. Första gången jag såg chefen efter semestern gick hen bara förbi mig och hälsade inte, jag fanns inte.
    Idag var vår första arbetsdag..
    Hen öppnade bara munnen om det var något jag gjorde fel i dennes ögon eller arbetsrelaterat, annars behandlat mig som luft, jag har försökt skämta, jag har försökt starta en konversation. Men nej, bara arbetsrelaterat eller gnäll, annars bara tyst.
    Så när jag kom hem idag såg jag att chefen inte godkänt nya pass åt mig och plockat bort några längre pass tillsammans med mig.
    Jag mår uselt, det känns som det är bara fel på mig! Jag får ont i magen att gå till jobbet, jag vill inte jobba med hen! Men jag älskar de andra kollegorna och vill vara kvar och jobba de dagarna jag kan med dem. Vad kan jag göra? Verkar som det är bara jag som har problem med chefen, de andra nya går det jättebra för. :(

  • Svar på tråden Jag vill inte gå till jobbet!
  • Anonym (Mamma)

    Kan du inte bara strunta i din chef och njuta av ditt roliga jobb och dina härliga arbetskamrater? Kanske chefen inser om några dagar hur underbar du är.....

  • Anonym (Facket)

    Fy vad trist. Vad säger kollegorna? Har du varit i kontakt med ditt fackförbund? De är annars skyldiga att hjälpa dig.

  • Anonym (Utfryst)

    När chefen lärde mig jobbet var det likadant, men jag täntke som sagt att det var blyghet, en annan kollega var med då och tog ansvar över mig.
    Jag kan välja pass när det inte är chefen som jobbar med mig men det ser så uppenbart ut, för chefen och för mina kollegor.
    Jag har som sagt pratat med kollegorna och de upplever inte alls som jag.
    Visst, chefen är strikt och vill ha på sitt sätt men hen pratar med dem.

  • Anonym (Utfryst)

    Jag har inte gått med i fackförbund inom branschen, har ett annat som inte hjälper mig. 

  • Anonym (herthert)
    Anonym (Utfryst) skrev 2018-08-16 20:37:18 följande:

    I sommar fick jag arbete på ett ställe jag drömt om så länge, jag tänkte chefen är bara blyg och det kommer rätta till sig, jag har mest jobbat med de andra kollegorna och det har varit underbart! Chefen har varit på semester. Första gången jag såg chefen efter semestern gick hen bara förbi mig och hälsade inte, jag fanns inte.
    Idag var vår första arbetsdag..
    Hen öppnade bara munnen om det var något jag gjorde fel i dennes ögon eller arbetsrelaterat, annars behandlat mig som luft, jag har försökt skämta, jag har försökt starta en konversation. Men nej, bara arbetsrelaterat eller gnäll, annars bara tyst.
    Så när jag kom hem idag såg jag att chefen inte godkänt nya pass åt mig och plockat bort några längre pass tillsammans med mig.
    Jag mår uselt, det känns som det är bara fel på mig! Jag får ont i magen att gå till jobbet, jag vill inte jobba med hen! Men jag älskar de andra kollegorna och vill vara kvar och jobba de dagarna jag kan med dem. Vad kan jag göra? Verkar som det är bara jag som har problem med chefen, de andra nya går det jättebra för. :(


    Du kan ju börja med att sluta använda det där jävla ordet "h*n" så ska du se att du får mer svar.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (herthert) skrev 2018-08-17 12:53:52 följande:

    Du kan ju börja med att sluta använda det där jävla ordet "h*n" så ska du se att du får mer svar.


    Varför skulle det ordet ge mindre svar? Skärp dig och HJÄLP ts istället...

    Jag satt i liknande situation med min chef i början, nu är han bättre. Vi träffades dock inte så ofta och jobbade inte med varann på det sättet. Har jobbat där i fem år nu, varit bra i ca två år nu.
  • Less is more

    Har du möjlighet att byta jobb ? Inte för att det behöver vara något fel på dig - men chefen verkar ju onekligen svårtolkad och du mår inte bra av detta.

  • Anonym (anställd)

    Konfrontera? Ifrågasätt beteendet rakt ut. (fast på ett snällt sätt så klart)

  • Anonym (Madde)

    Ha lite tålamod, vissa behöver längre tid än andra för att känna sig avslappnade och förtroeliga med den personen. Sluta försök skämta med din chef om du ändå inte får reaktion. Var artig och tala bara med chefen om du behöver, om saker som rör jobbet till en början. Fokusera på att vara social och ha trevligt med kollegorna istället. Chefen värmer säkert upp till dig tids nog.

    Om du inte förstår varför chefen inte godkände fler arbetspass eller vad du nu skrev, då frågar du chefen om det. Det finns säkert en förklaring!

  • Anonym (Utfryst)

    Era råd har hjälpt. Tack! Inte perfekt men det går att leva med.

  • Anonym (A)
    Anonym (Utfryst) skrev 2018-09-06 09:33:46 följande:
    Era råd har hjälpt. Tack! Inte perfekt men det går att leva med.
    Härligt att höra.
Svar på tråden Jag vill inte gå till jobbet!