• Anonym (Vill inte veta)

    Prata bebisbajs på restaurang?

    Vi åt lunch tillsammans idag hela familjen på ett lite trevligare lunchställe. Vid bordet bredvid satt två mödrar med bebisar. Högt och tydligt diskuterade de hur ofta ungarna bajsade, hur de bajsade och att de blev oroliga när de inte bajsade som vanligt. Strax därefter pratade de om kräk.

    Jag kanske är jättekinkig, men det känns inte som en trevlig diskussion att föra när andra äter. Visst har också vi gått igenom perioder när färg och konsistens varit centralt i livet, men vi har hållit diskussionen från måltiderna och ALDRIG nånsin när andra äter.

    Har folk tappat hyfs? Eller har jag blivit kärring?

  • Svar på tråden Prata bebisbajs på restaurang?
  • Anonym (potäter)
    Anonym (Vill inte veta) skrev 2018-08-17 14:21:15 följande:

    Vi åt lunch tillsammans idag hela familjen på ett lite trevligare lunchställe. Vid bordet bredvid satt två mödrar med bebisar. Högt och tydligt diskuterade de hur ofta ungarna bajsade, hur de bajsade och att de blev oroliga när de inte bajsade som vanligt. Strax därefter pratade de om kräk.

    Jag kanske är jättekinkig, men det känns inte som en trevlig diskussion att föra när andra äter. Visst har också vi gått igenom perioder när färg och konsistens varit centralt i livet, men vi har hållit diskussionen från måltiderna och ALDRIG nånsin när andra äter.

    Har folk tappat hyfs? Eller har jag blivit kärring?


    Nej du överreagerar inte, självklart pratar man inte om bajs på matställen om man har någon social kompetens

    Förhoppningsvis var det bara ett dumt misstag då dom är i sin lilla föräldrabubbla och dem flesta tar åt sig kritik om man påpekar detlite fint, sen finns det rabiata föräldrar som tror att deras barn kommer från en stjärna på himmelen och att vi andra är här för att avguda detta stjärnstoft till bajs.
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (potäter) skrev 2018-08-17 14:29:24 följande:
    Nej du överreagerar inte, självklart pratar man inte om bajs på matställen om man har någon social kompetens

    Förhoppningsvis var det bara ett dumt misstag då dom är i sin lilla föräldrabubbla och dem flesta tar åt sig kritik om man påpekar detlite fint, sen finns det rabiata föräldrar som tror att deras barn kommer från en stjärna på himmelen och att vi andra är här för att avguda detta stjärnstoft till bajs.
    Även som förälder måste man försöka att ta hänsyn även till de som inte befinner sig i samma situation. Så Nej det är inte ok att prata om sådant på en restaurang.

    Jag är själv förälder och kan förstå hur dessa två mammor var fullt inne i sin föräldrabubbla men det är ingen ursäkt för att ignorera hur medmänniskor uppfattar det som det pratas om.
  • Anonym (stjärnorna)
    Anonym (potäter) skrev 2018-08-17 14:29:24 följande:
    Nej du överreagerar inte, självklart pratar man inte om bajs på matställen om man har någon social kompetens
    Exakt
    Anonym (potäter) skrev 2018-08-17 14:29:24 följande:
    sen finns det rabiata föräldrar som tror att deras barn kommer från en stjärna på himmelen och att vi andra är här för att avguda detta stjärnstoft till bajs.

    Dagens skratt Skrattande
  • Dessanheterjag

    Du har blivit kärring! Har själv inga barn men kunde inte bry mig mindre om vad andra pratar om på resturang eller någon annanstans! Herregud.

  • Anonym (Nej)

    Nej du har absolut inte blivit "kärring", man behöver inte sitta och prata om sådant högt och ljudligt på restaurang. Har varit med om liknande och då pratat lite försiktigt med dem om att "andra äter i närheten och att de pratar ganska högt" och jag har aldrig varit med om att föräldrarna då inte bytt samtalsämne. Som någon skrev ovan, de var antagligen helt inne i "bebisbubblan" och hade inte ett dugg koll på att det satt annat folk omkring.

    Fast var detta på ett ställe som ex McDonalds eller Ikea restaurangen (där speciellt barnfamiljer fokuseras som kunder av restaurangen) så går det inte (enligt min uppfattning) - då får man byta bord helt enkelt istället.

  • Anonym (Vill inte veta)
    Anonym (Nej) skrev 2018-08-17 16:39:50 följande:

    Nej du har absolut inte blivit "kärring", man behöver inte sitta och prata om sådant högt och ljudligt på restaurang. Har varit med om liknande och då pratat lite försiktigt med dem om att "andra äter i närheten och att de pratar ganska högt" och jag har aldrig varit med om att föräldrarna då inte bytt samtalsämne. Som någon skrev ovan, de var antagligen helt inne i "bebisbubblan" och hade inte ett dugg koll på att det satt annat folk omkring.

    Fast var detta på ett ställe som ex McDonalds eller Ikea restaurangen (där speciellt barnfamiljer fokuseras som kunder av restaurangen) så går det inte (enligt min uppfattning) - då får man byta bord helt enkelt istället.


    Nej, det här var ett ställe där dagens lunch gick på 150 spänn. Inget typiskt familjehak, även om jag tycker att folk ska kunna bete sig också där.
    Dessanheterjag skrev 2018-08-17 16:01:13 följande:

    Du har blivit kärring! Har själv inga barn men kunde inte bry mig mindre om vad andra pratar om på resturang eller någon annanstans! Herregud.


    Just avföring är inte något jag vill höra om när jag äter.
    Drottningen1970 skrev 2018-08-17 16:27:43 följande:

    Äh... koncentrera dig på ert eget samtal istället.


    Tack, det var jag. Trots att jag irriterade mig på tanklösheten och egoismen.


  • Anonym (A)
    Anonym (Nej) skrev 2018-08-17 16:39:50 följande:
    Nej du har absolut inte blivit "kärring", man behöver inte sitta och prata om sådant högt och ljudligt på restaurang. Har varit med om liknande och då pratat lite försiktigt med dem om att "andra äter i närheten och att de pratar ganska högt" och jag har aldrig varit med om att föräldrarna då inte bytt samtalsämne. Som någon skrev ovan, de var antagligen helt inne i "bebisbubblan" och hade inte ett dugg koll på att det satt annat folk omkring.

    Fast var detta på ett ställe som ex McDonalds eller Ikea restaurangen (där speciellt barnfamiljer fokuseras som kunder av restaurangen) så går det inte (enligt min uppfattning) - då får man byta bord helt enkelt istället.
    Håller med
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Vill inte veta) skrev 2018-08-17 16:41:54 följande:
    Nej, det här var ett ställe där dagens lunch gick på 150 spänn. Inget typiskt familjehak, även om jag tycker att folk ska kunna bete sig också där.
    Dessanheterjag skrev 2018-08-17 16:01:13 följande:

    Du har blivit kärring! Har själv inga barn men kunde inte bry mig mindre om vad andra pratar om på resturang eller någon annanstans! Herregud.


    Just avföring är inte något jag vill höra om när jag äter.Tack, det var jag. Trots att jag irriterade mig på tanklösheten och egoismen.


    Så typiskt. Gnälla på FL, men för rädd för att säga till IRL.
  • fjanten

    Nej, det behöver man inte prata om vid maten. Men å andra sidan behöver ju inte du sitta och lyssna på vad andra sällskap samtalar om..? Pratade de väldigt högt kanske du kunde ha bett dem tala lite tystare, eller bett servitören/servitrisen be dem prata tystare.

Svar på tråden Prata bebisbajs på restaurang?