• Äldre 17 Aug 23:00
    1871 visningar
    3 svar
    3
    1871

    Lärare ger vika för gråtande föräldrar

    Hej.

    Jag har den äran att ha en adopterad dotter från Kina som är och alltid varit esset i klassen.

    Vi bor i ett samhälle där dom är tre kompisar som leker ..dvs när som andra två inte kan leka så hör dom av sig till dottern.

    Nu fick vi klassindelningen o dottern vart glad för att hon hamna i klassen med ena kompisen ..

    Efter det har den tredje grinat till till sej så pass så föräldrarna tryckt på så läraren byt...nu är min dotter ensam....anledning som jag tror och hört är att dom andra två flamsar så mycket på lektionerna..så därför tror och vet jag nu att det var anledningen..tycker det är förfärligt att skolan viker sig för den plan dom haft..nu blir dotter ännu mer utanför det dom här i byn..

  • Svar på tråden Lärare ger vika för gråtande föräldrar
  • Äldre 17 Aug 23:08
    #1

    Kommer strida för detta som jag tycker är fel...dottern förlorade sin mamma för 18 månader sen...jag anser att hon behöver allt stöd hon kan få ..är ensamstående med henne ...blir så trött på hur skolan tänker ...????????????

  • äldreo­chklok­are
    Äldre 18 Aug 07:10
    #2

    Du får fråga rektorn vad som hände. Kanske kan alla tre gå i samma klass. Det kan inte spela så stor roll om det är ett barn mer eller mindre i en grupp (om de inte redan är över ca 30 st). 

    Oavsett vad och hur de tänkte så blir det absolut fel när man redan fått veta indelningen, och den sen ändras och det påverkar utan att man hade fått information innan ändringen. 

  • Amak
    Äldre 18 Aug 07:20
    #3

    Ja, bestäm ett möte nu direkt med läraren. Men det kan ju också hända att det blir bäst så här för din dotter. Om hon så tydligt var andrahandsvalet, så kanske de här flickorna ändå inte var så särskilt empatiska. Kan du få reda på mer om de andra barnen i hennes klass? Ingen som är nyinflyttad och som ni snabbt kan börja bjuda hem så att de blir bästisar? Ingen som är andrahandsvalet i sin lilla kompisgrupp? Hur stor är klassen? Hur många är flickorna (om hon nu mest leker med flickor).

Svar på tråden Lärare ger vika för gråtande föräldrar