• vech42
    Äldre 18 Aug 06:38
    701 visningar
    8 svar
    8
    701

    Faceboo och instagram, hur viktiga är desa?

    Hej,

    1. Jag undrar hur viktiga dessa plattformar är för er? Är det viktigt att man också är populär på socialmedia? 

    2. Vilka människotyper bryr sig om socialmedia? 

  • Svar på tråden Faceboo och instagram, hur viktiga är desa?
  • Äldre 18 Aug 06:57
    #1

    Du bryt dig om att vistas på sociala media, Efterssom du skriver här! Ivrigt kan man ha Facebook utan att vara speciell aktiv. Min gamla mor som är 87, är mera aktiv på både FB och insta, än vad jag är.

  • Äldre 18 Aug 07:23
    #2

    Jag har valt bort Facebook. Har kvar insta men försöker vara där sällan. Vi blir mer påverkade av personer på nätet än vi tror. Energiströmmar, precis som om man träffas irl. Och det vill man ju inte med alla. Jämförelsen med allas liv påverkar också oss. Både medvetet och undermedvetet. Detta behov många har av att visa upp ett perfekt liv eller bara det fantastiska ger en falsk bild av verkligheten.

  • sextio­talist
    Äldre 18 Aug 07:24
    #3
    vech42 skrev 2018-08-18 06:38:24 följande:

    Hej,

    1. Jag undrar hur viktiga dessa plattformar är för er? Är det viktigt att man också är populär på socialmedia? 

    2. Vilka människotyper bryr sig om socialmedia? 


    Facebook är ett utmärkt sätt att hålla kontakt med mina vänner över hela världen. Sedan många bekanta som man troligen skulle tappa kontakten med.

    När vi är på samma ort så brukar vi försöka träffas.

    Popularitet är totalt ointressant.

    Jag har även instagram, suveränt när sonen var ute och backpackade i somras då man kunde följa honom genom resan.
  • Äldre 18 Aug 07:24
    #4

    Tror generellt att människor som är nöjda och trygga med sitt liv inte hänger så mycket på socmedia.

  • sextio­talist
    Äldre 18 Aug 07:32
    #5
    Zoegazz skrev 2018-08-18 07:23:20 följande:

    Jag har valt bort Facebook. Har kvar insta men försöker vara där sällan. Vi blir mer påverkade av personer på nätet än vi tror. Energiströmmar, precis som om man träffas irl. Och det vill man ju inte med alla. Jämförelsen med allas liv påverkar också oss. Både medvetet och undermedvetet. Detta behov många har av att visa upp ett perfekt liv eller bara det fantastiska ger en falsk bild av verkligheten.


    Det finns ju denna sida också.

    Inte alls vanligt bland mina vänner. De flesta delar händelser och inte yta. Händelser kan vara roliga, vackra, tråkiga, dråpliga, intressanta. Men jag har ingen aning om huruvida deras hem är välstädade eller inte.
  • Äldre 18 Aug 12:40
    #6

    Jag & några polare har valt att stänga ner sociala media. Efter att vi pratat om vad det ger. Stress att man missat skriva någon tröstande kommentar till dom som ständigt är offer. Deprimeradande statusar där folk bråkar om barn & bodelning. Ständiga misstolkningar & missförstånd, klarar man sig utan. Kunna umgås utan att det ska hängas ut precis allt man gör utan mobiler i focus. Slippa bli störd av taggningar & likes jagande. Irritation som blir när människor skriver vad dom gör & hur dom är, när man vet att så är inte fallet! Det är som dom säger bättre att leva på riktigt än via social media. Den som lever har inte tid bry sig om andras likes eller åsikter om precis allt.

    Finns positivt med sociala medier men man blir mättad. Iallafall har jag/vi blivit det. Att jag nu hamna på denna sociala media sida är inte för jag är aktiv här, en sökning tog mig hit & kände för att svara på varför några av oss valt ta bort.

  • Äldre 18 Aug 12:47
    #7

    Facebook är för gamla tanter, det är viktigt för mig att vara populär på Lunarstorm.

  • Äldre 18 Aug 13:05
    #8

    Använder varken Fb eller Instagram, och är nöjd med det.

Svar på tråden Faceboo och instagram, hur viktiga är desa?