• Äldre 18 Aug 08:46
    1187 visningar
    1 svar
    1
    1187

    Stöd från FK gällande autism.

    Hej!.

    Mitt första inlägg.

    Min fru och jag har 2 barn med utredd autism, ganska krävande då dom är tätt i ålder och inte kan släppas uran tillsyn utan att det blir bråk eller att dom inte törs vara själva på olika sätt.

    Frun har gått ned i tid för att den minsta inte klarar av långa skoldagar eller fritids, då det finns ett ekonomiskt stöd att söka hos FK gällande barn med funktionshinder gjorde vi detta.

    Det innebär ett speciellt läkarbesök hos BUP som i sin tur skriver utlåtande till FK om barnets funktioner e.t.c, och vi får sedan förklara för FK hur vardagen ser ut för barnet, hur mycket det kostar oss extra i månaden p.g.a saker som går sönder i vredesutbrott e.t.c.

    Nu fick vi ett svar från FK att ena barnets mognads process är likadan som ett vanligt barn i samma ålder, kräver ingen särskild tillsyn då det kan sköta sig själv, inget av detta stämmer då vi förklarat motsatsen.

    Och nu vill vi överklaga detta, hur går man tillväga?, jurist hjälp?, hur ska man säkra överklagan när man redan blivit överkörd av dom?.

    Själv har jag gått in i en depression p.g.a detta.

    Mvh.

  • Svar på tråden Stöd från FK gällande autism.
  • Äldre 18 Aug 09:04
    #1

    Vad konstigt. Det där brukar inte vara svårt att få. Jag har 75% för ett barn med autism.

    Har barnen ngn utvecklingsstörning? Hur gamla är de?

Svar på tråden Stöd från FK gällande autism.