• Äldre 18 Aug 09:41
    4083 visningar
    5 svar
    5
    4083

    Hosta i 2 veckor

    Ätit pencilin och tar coceliana mot min oerhörda hosta och idag vaknade jag med svår andning.

    Plus att det är något som vill upp som inte kommer upp från lungorna, det låter liksom.

    Varit såhär i 2 veckor men inget hjälper, inte ens pencilinen mot lungorna?

  • Svar på tråden Hosta i 2 veckor
  • Äldre 18 Aug 09:51
    #1

    Kommer dö

  • Mongol­iet
    Äldre 18 Aug 14:36
    #2

    Jag har hostat i ett år nu. Är inte bra men vill inte veta.

  • Äldre 18 Aug 18:50
    #3
    Mongoliet skrev 2018-08-18 14:36:56 följande:

    Jag har hostat i ett år nu. Är inte bra men vill inte veta.


    Ja men detta är ingen rökhosta eller liknande. Denna hosta kommer direkt från lungorna med pipljud och andra ljud.

    Ätit 2 pencilinkurer och inget hjälper
  • Mongol­iet
    Äldre 18 Aug 23:16
    #4
    Lina100 skrev 2018-08-18 18:50:41 följande:

    Ja men detta är ingen rökhosta eller liknande. Denna hosta kommer direkt från lungorna med pipljud och andra ljud. Samma med mig, lite andningssvårigheter ibland. Röker inte men tror att det började när jag var tvungen att vara nära rökare under många timmar

    Ätit 2 pencilinkurer och inget hjälper


  • Äldre 22 Aug 13:54
    #5

    Hej!
    Om du har nyligen genomgått en övre luftvägsinfektion så förekommer det att hostan varar i 3 till 4 veckor och bör inte vara något som väcker någon större oro. Däremot att du tycker du hör ett pip och får svårt att andas ibland samt att det uppstod när du vara nära rökare en längre tid så skickar det lite varningssignaler om möjlig astma. Har du haft astma som liten, är du atopiker? Du kan också ha överkänsliga luftvägar som svarar på en omgivning med mycket rökämnen genom en långvarig hosta. 
    Du kan läsa mer här: sjukdomskollen.com/hosta/ 
    Hoppas detta hjälper.
    Vänliga Hälsningar
    Med.Kand.

Svar på tråden Hosta i 2 veckor