• Anonym (Kaffedraken)

    Abort

    Är i vecka11+0 på tisdag!

    Min ?sambo? har gett mig två val. Gör abort eller så får jag flytta.

    Jag tror jag måste göra aborten men kommer välja sen att flytta ändå (inget han vill, men de skiter jag i)

    Men jag hatar sjukhus, får man göra medicinsk abort hemma när man är i vecka 11?

    Måste göra detta för jag måste tänka på mina två barn jag har, kan inte stå ensam med ett tredje

  • Svar på tråden Abort
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ingen som vet, har googlat men inte fått något bra svar

  • Anonym (Kaffedraken)

    Som jag förstår gör man det på sjukhus från vecka 12?Fostret är inte så liten i tredje månaden.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Emma) skrev 2018-08-18 19:36:32 följande:

    Som jag förstår gör man det på sjukhus från vecka 12?Fostret är inte så liten i tredje månaden.


    Men isf så borde jag få göra det hemma då eftersom jag är i vecka 11+0 på tisdag?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-18 19:50:11 följande:

    Men isf så borde jag få göra det hemma då eftersom jag är i vecka 11+0 på tisdag?


    Vecka 11+0 är vecka 12. Dvs, du påbörjar din 12:e vecka.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Erla skrev 2018-08-18 19:51:40 följande:

    Vecka 11+0 är vecka 12. Dvs, du påbörjar din 12:e vecka.


    Just ja, det vet jag,tänkte helt fel. Kanske det bästa att göra det där vill verkligen inte se något som kommer ut
  • Anonym (Kaffedraken)

    Herregud, jag blir så äcklad av såna män. Fine om han inte vill ha barnet, men ställa såna ultimatum? Jag blir så trött. Skulle inte heller kunna fortsätta med en sån man efter nåt sånt.

    Men ja. Känner du att abort är rätt för dig, oavsett hans ultimatum, så ska du ju såklart göra det. Vet inte om man kan få göra det hemma, men hoppas att det löser sig för dig. Och att du hittar ett nytt boende asap.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag blir imponerad av din styrka och självrespekt TS! Bra gjort av dig att lämna denna sk man efter att han ställt ett sånt vidrigt ultimatum.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Imponerad) skrev 2018-08-18 20:21:19 följande:

    Jag blir imponerad av din styrka och självrespekt TS! Bra gjort av dig att lämna denna sk man efter att han ställt ett sånt vidrigt ultimatum.


    Ja jag känner mig otroligt stark just mot honom, hatar honom så äckligt mycket så skulle kunna skjuta honom!!

    Skulle på ett sätt vilja behålla barnet pga att varför ska han kunna få bara säga dessa ord och slänga ut mig från hans hus fast att han har vetat i två månader att jag slutat med mitt preventivmedel, han har kört på som vanligt ändå!

    Men jag velar faktiskt ändå, jag vet att jag klarar detta själv, har två barn som är ganska stor nu 13 och 9 år. Men på något sätt får jag skuldkänslor mot dem att behålla barnet och kommer inte ha lika mycket tid med dem :( Jävligt svårt, i stunden jag skriver så känner jag att jag behåller det bara för att han får fan stå sitt kast
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-18 19:50:11 följande:
    Men isf så borde jag få göra det hemma då eftersom jag är i vecka 11+0 på tisdag?
    Beror väl lite på också när du får en tid för abort. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-18 20:30:28 följande:
    Ja jag känner mig otroligt stark just mot honom, hatar honom så äckligt mycket så skulle kunna skjuta honom!!

    Skulle på ett sätt vilja behålla barnet pga att varför ska han kunna få bara säga dessa ord och slänga ut mig från hans hus fast att han har vetat i två månader att jag slutat med mitt preventivmedel, han har kört på som vanligt ändå!

    Men jag velar faktiskt ändå, jag vet att jag klarar detta själv, har två barn som är ganska stor nu 13 och 9 år. Men på något sätt får jag skuldkänslor mot dem att behålla barnet och kommer inte ha lika mycket tid med dem :( Jävligt svårt, i stunden jag skriver så känner jag att jag behåller det bara för att han får fan stå sitt kast
    Det är ju inte rätt att behålla barnet som en slags "hämnd" emot din sambo. Då är det lika bra att göra abort så att du kan umgås med dina barn du nu har. 
Svar på tråden Abort