• Svar på tråden sms lån?
  • sagaxxxxxs

    Jag såg dock att det kan ta 1-2 dagar att få pengarna. Jag behöver till på måndag. Har swedbank. Någon som vet om det finns lån som betalas ut samma dag?

  • riboflavin

    Tror de flesta har möjlighet att betala ut ganska omgående egentligen, att de skriver så handlar nog mest om att de ska slippa få skit utifall en överföring dröjer på grund av olika banker och bestrider för överföringar.

    Det är ganska vanligt att de erbjuder första lånet "gratis" om man betalar tillbaka snabbt, tänk på att pengarna ska vara dem till handa inom den tiden, missar du med ett dygn så kostar det en hel del, de är ju fullt medvetna om att många egentligen inte har råd sen heller och då tar ytterligare ett lån, som de sen tar bra betalt för. Se det som ett lockpris.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • AAG

    Meddelandelån är en seriös aktör enligt mina egna erfarenheter och det stämmer att du kan låna 500 kr räntefritt i 15 dagar. Det finns även andra långivare på den svenska marknaden som erbjuder möjligheten att låna 500 kr utan ränta i 30 dagar.

    Det finns få långivare som erbjuder direkt utbetalning till Swedbank, däremot erbjuder de flesta av de större långivarna inom smslån utbetalning samma dag oavsett bank om ditt lån beviljas omkring lunchtid en helgfri vardag. Detta är dock inget som Meddelandelån erbjuder. 

  • consiliumonline

    Hej,
    meddelandelan.se ska vara ens seriös aktör. Annars rekommenderar jag att alltid jämföra snabblån innan du väljer att ta det. Det finns många olika aspekter att väga in och därför borde du som sagt jämföra långivarna först.

    T.ex:
    - när får jag pengarna
    - ränta
    - totala kostnader
    - när behöver jag betala tillbaka
    - kan jag låna utan UC?
    - hur gammal behöver jag vara?
    Osv...

    Sist men inte minst, ta aldrig snabblån om du verkligen inte måste!

  • Noname00

    Även om det är räntefritt att låna 500kr i 30 dagar så måste det ju vara förenat med andra kostnader?

    ingen lånar ut 500kr för 0kr.

  • riboflavin
    Noname00 skrev 2018-09-02 11:16:50 följande:

    Även om det är räntefritt att låna 500kr i 30 dagar så måste det ju vara förenat med andra kostnader?

    ingen lånar ut 500kr för 0kr.


    Jodå, hela affärsidén bygger på att många av de som tar ett sånt lån inte kan betala tillbaka pengarna i tid utan att det påverkar ekonomin månaden efter såpass mycket att ytterligare ett lån är nödvändigt, då börjar man ta betalt (det är bara som ny kund man erbjuds kostnadsfria lån). Många kan heller inte betala i tid alls vilket såklart medför stora kostnader, dessa erbjuds ofta att förlänga sina lån, som en fin gest från företaget, men fastnar då i riktigt dåliga avtal. Efter några månader räcker det inte längre med samma lånedymna utan man börjar låna mer för att ha råd med avgifterna.

    De få kunder som klarar av att betala tillbaka på kort tid utan nya lån är så få att man är villiga att ta risken att låna ut pengarna gratis.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Noname00
    riboflavin skrev 2018-09-02 11:33:44 följande:
    Jodå, hela affärsidén bygger på att många av de som tar ett sånt lån inte kan betala tillbaka pengarna i tid utan att det påverkar ekonomin månaden efter såpass mycket att ytterligare ett lån är nödvändigt, då börjar man ta betalt (det är bara som ny kund man erbjuds kostnadsfria lån). Många kan heller inte betala i tid alls vilket såklart medför stora kostnader, dessa erbjuds ofta att förlänga sina lån, som en fin gest från företaget, men fastnar då i riktigt dåliga avtal. Efter några månader räcker det inte längre med samma lånedymna utan man börjar låna mer för att ha råd med avgifterna.

    De få kunder som klarar av att betala tillbaka på kort tid utan nya lån är så få att man är villiga att ta risken att låna ut pengarna gratis.
    Det låter väl rimligt.
  • Andes88
    sagaxxxxxs skrev 2018-08-18 19:03:27 följande:

    Någon som vet om denna sida är seriös? www.meddelandelan.se/
    Det ser ut att inte kostan något om en väljer att ta ett lån på 500 kr om en betalar inom 15 dagar? Kan det stämma?


    Om du bara ska låna 500.. kr? Varför frågar du inte en förälder eller kompis.
Svar på tråden sms lån?