• Svar på tråden BF Februari 2019 Skåne
  • Sams

    Väntar första barnet, bf 27/2, och bor i Skåne. När är du beräknad? Första barnet?

  • Sams

    Vilken mysig Alla hjärtansdag att se fram emot.

    Jag bor utanför Lund. Ja det är första här med. Väldigt efterlängtat men lite oväntat ändå. Jag har själv inte förstått att jag är gravid utan tycker bara att kroppen är besvärlig som inte känns som vanligt.

  • JuliaWilliamson

    jag förstår vad du menar! Det syns liksom inte helt än! Men känns en massa. Vad har du för besvär? Jag led av extrem illamående de första 2-3 veckorna som som tur är har gått över! Nu kan jag träna och träffa vänner och vara aktiv igen så det känns skönt! Fastän jag känner av magen ändå och kroppen känns lite tyngre än vanligt och så blir jag andfådd snabbare ;)

    PS. Hur blev det frågetecken överallt på mitt tidigare inlägg ? Haha :)

  • Sams

    Jag har haft illamående till och från sen v 6-7 tror jag. Reagerar mycket på lukter och tankar på vissa saker. Än har jag svårt att äta normalt så jag har gått ner och varken orkar eller vågar försöka träna eftersom jag misstänker att jag själv är lite undernärd i nuläget. Barnet verkar må bra dock. Jag hoppas att mina besvär släpper snart så jag kan komma igång att springa lite och träna lätt några månader innan jag blir för tung.

    De senaste veckorna har jag i alla fall börjat återfå lite energi så jag kan ta tag i hushållet här hemma. Även om det periodvis fortfarande ser ut som en orkan har dragit fram. ;-P

  • JuliaWilliamson

    Åh jobbigt att det hållit på så länge! Jag var precis så under de första veckorna hade inte ork till ngt mådde bara skit var supertrött bara låg ner , hade ingen aptit alls och var glad när jag hittade ngt jag kunde få ner! Blev mycket nektariner ett tag och sushi konstigt nog! Hoppas att du får aptiten tillbaka snart. Jag känner med dig!

    Jag har fått den tillbaka och vill äta ofta haha. Vem bryr sig om det ser ut som ett bombnedslag hemma! Bara du vilar så mycket som behövs! Vi behöver ta hand om oss och lyssna in våra kroppar :) De vet det mesta :)

  • Sams

    Jag hoppas också den där aptiten kommer tillbaka snart. Det är lite jobbigt när vi är bortbjudna eller vid lunchen på jobb att bara kunna äta vissa saker och jättesakta. Sen helt plötsligt kan det bara ta stopp och då känns det som att allt ska komma upp igen... Skrikandes 
    Trivs inte när det är allt för rörigt hemma men det får vara som det är. Jag är själv för det mesta så det finns ingen annan än jag som ser det. Sen så är den där vilan väl behövlig. Brukar komma hem från jobbet och landa direkt på soffan, sen tar jag mig därifrån till sängen när klockan närmar sig läggdags. Flört När vände det för dig med tröttheten?

Svar på tråden BF Februari 2019 Skåne