• Rataxes70

    Kommer man över sitt x som varit med annan man

    Jag har varit singel ett år. Var tidigare gift, men min fru gick bort i sjukdom. Själv bor jag i villa och har en tonårsson som bor hemma. Är höginkomsttagare och har en anständig förmögenhet.

    För åtta månader sedan, träffade jag en kvinna. Låginkomsttagare och flera barn. Kvinnan är helt fantastisk och bor i stor hyresrätt. Jag mår verkligen jättebra i hennes närvaro. Relationen var het från början, men jag fick kalla fötter då jag inte fick ihop det hur vi skulle kunna leva tillsammans (läs boende). Ska säga att jag lovat min son att  bo kvar i huset eftersom han vill det och hennes barn ryms inte i huset. Hennes X bor nära henne, så dom klarar av barnen varannan vecka. Vi bor 1.5 mil från varandra, men dåliga kommunala förbindelser (storstad men en av oss bor strax utanför stadsgränsen).

    Eftersom jag har svårt att se hur boendet skulle, lösas har jag haft svårt att släppa in henne. Vi beslutade oss även för att bara bara vänner under våren, men har umgåtts som vi haft någon form av relation. Det har helt enkelt varit jag som inte vågar trycka på snart-knappen.

    Efter mycket velande fram och tillbaka, kom jag i veckan fram till att jag vill vara med henne och att vi tillsammans får komma fram till en lösning över tid vad gäller boende. När jag skulle berätta det idag, fick jag reda på att hon haft sex med en annan man under den senaste månaden. För mig brast allt. Nu vet jag inte vad jag vill längre med henne. Kommer jag att se denna man framför mig eller kan man glömma? Hon är verkligen ångerfull, men ska vara klar med att vi utåt sett varit singlar, men inom oss har vi hela tiden vetat att vi tycker om varandra väldigt mycket. Det har helt enkelt var jag som inte vågat ta steget full ut förrän nu och då har hon hunnit vara med annan man. Vad säger ni? Vad ska jag göra. Ska jag försöka komma över hennes temporära sexpartner, eller kommer det ligga som en våt filt över en relation?

    När jag berättade vad jag tänkt säga till henne, blev hon förkrossad. Hon hade gett upp hopp om mig och nu kommer jag fem över tolv och säger att jag vill leva med henne.

    Hon har lovat att direkt i morgon säga upp bekantskapen med mannen, och avsluta allt kontakt med honom (FB, SMS, telefon mm). Jag har sagt att jag behöver en månad på mig att fundera och smälta det som hänt och vi har lovat att under tiden, så dejtar vi inte någon, utan båda försöker skapa distans till det som hänt, innan vi tar upp kontakten igen om 4 veckor. Var det en bra idé eller bör vi umgås direkt? Ska säga att jag själv inte dejtat någon under tiden. Det har bara funnit en kvinna för mig. Det gäller även för henne, men efter att hon, som hon säger det, gett upp hoppet om mig, gjorde hon detta för att komma över mig.

  • Svar på tråden Kommer man över sitt x som varit med annan man
  • Anonym (T)

    I mina ögon har hon inte gjort några fel. Ni var båda singlar, och man kan inte "reservera" en annan människa tills man velat klart. Antingen kör man eller skiter i det.

    Nu när ni båda kommit fram till att ni vill köra så är det bara att köra!

  • Tecum

    Du har dig själv att skylla som velat hit och dit och i det närmaste brutit med henne. Fräckt att anklaga henne och tycka synd om dig själv för att hon haft en annan då. Du borde vara tacksam att hon fortfarande är intresserad och ärligt talat tycker jag inte att du är värd henne. Förstår att du haft det svårt efter din frus bortgång och att du inte varit dig själv, men faktum är att du skött detta väldigt illa.

  • Anonym (Lisa)
    Rataxes70 skrev 2018-08-18 21:41:24 följande:

    Jag har varit singel ett år. Var tidigare gift, men min fru gick bort i sjukdom. Själv bor jag i villa och har en tonårsson som bor hemma. Är höginkomsttagare och har en anständig förmögenhet.

    För åtta månader sedan, träffade jag en kvinna. Låginkomsttagare och flera barn. Kvinnan är helt fantastisk och bor i stor hyresrätt. Jag mår verkligen jättebra i hennes närvaro. Relationen var het från början, men jag fick kalla fötter då jag inte fick ihop det hur vi skulle kunna leva tillsammans (läs boende). Ska säga att jag lovat min son att  bo kvar i huset eftersom han vill det och hennes barn ryms inte i huset. Hennes X bor nära henne, så dom klarar av barnen varannan vecka. Vi bor 1.5 mil från varandra, men dåliga kommunala förbindelser (storstad men en av oss bor strax utanför stadsgränsen).

    Eftersom jag har svårt att se hur boendet skulle, lösas har jag haft svårt att släppa in henne. Vi beslutade oss även för att bara bara vänner under våren, men har umgåtts som vi haft någon form av relation. Det har helt enkelt varit jag som inte vågar trycka på snart-knappen.

    Efter mycket velande fram och tillbaka, kom jag i veckan fram till att jag vill vara med henne och att vi tillsammans får komma fram till en lösning över tid vad gäller boende. När jag skulle berätta det idag, fick jag reda på att hon haft sex med en annan man under den senaste månaden. För mig brast allt. Nu vet jag inte vad jag vill längre med henne. Kommer jag att se denna man framför mig eller kan man glömma? Hon är verkligen ångerfull, men ska vara klar med att vi utåt sett varit singlar, men inom oss har vi hela tiden vetat att vi tycker om varandra väldigt mycket. Det har helt enkelt var jag som inte vågat ta steget full ut förrän nu och då har hon hunnit vara med annan man. Vad säger ni? Vad ska jag göra. Ska jag försöka komma över hennes temporära sexpartner, eller kommer det ligga som en våt filt över en relation?

    När jag berättade vad jag tänkt säga till henne, blev hon förkrossad. Hon hade gett upp hopp om mig och nu kommer jag fem över tolv och säger att jag vill leva med henne.

    Hon har lovat att direkt i morgon säga upp bekantskapen med mannen, och avsluta allt kontakt med honom (FB, SMS, telefon mm). Jag har sagt att jag behöver en månad på mig att fundera och smälta det som hänt och vi har lovat att under tiden, så dejtar vi inte någon, utan båda försöker skapa distans till det som hänt, innan vi tar upp kontakten igen om 4 veckor. Var det en bra idé eller bör vi umgås direkt? Ska säga att jag själv inte dejtat någon under tiden. Det har bara funnit en kvinna för mig. Det gäller även för henne, men efter att hon, som hon säger det, gett upp hoppet om mig, gjorde hon detta för att komma över mig.


    Förlåt mig men du låter så sjukt o-charmig så hag nästan hoppas att hon struntar i dig och väljer den andra snubben.

    Vad då ska hela världen stanna upp bara för att du är en velig mes eller?
  • Anonym (mmm)

    Hon har inte alls gjort något galet. Hon har inte vetat var hon har dig, ni skulle bara vara vänner - skyll dig själv, skulle jag vilja säga

    Nu ska du tänka över om du kan "komma över det hon gjort" - makan vad du är full av dig själv, som det heter. 

    Jag undrar också vad som egentligen förändrats: ni får inte plats i ditt hus och du har lovat din son att bo där. 

  • Anonym (Man 47)

    Kör ...du lever bara en gång ...gå efter hjärtat ...resten löser sig ändå.

  • Amla07

    Håller med övriga här, du velade, hon var ledsen och försökte komma över dig genom att dejta. Fullt förståeligt. Du låter rätt så självgod, vad har din inkomst och era respektive boendeformer egentligen överhuvudtaget med saken att göra? Låter som att du är lite av en torr akademiker (är själv akademiker för övrigt) som träffat en spontan och levnadsglad kvinna med andra prioriteringar i livet, och att du egentligen tycker att du är lite finare och bättre än henne. Och så fick du en chock när hon inte suttit hemma vid tv:n och väntat på att du skulle behaga infinna dig igen. Ska det fungera mellan er i framtiden så bör du dels inse att hon inte gjort något fel och dels se era olikheter som kompletterande styrkor, inte att du är ett bättre kap för att du tjänar mer och bor i villa... Och ni bör nog vara särbo av hänsyn till alla barn.

  • Anonym (123)

    Dog din fru för ett år sen och du hittade en ny efter 4 månader? Det var inte en lång sorgeperiod.

  • Rataxes70
    Anonym (123) skrev 2018-08-19 02:31:41 följande:

    Dog din fru för ett år sen och du hittade en ny efter 4 månader? Det var inte en lång sorgeperiod.


    Fel skrivit av mig, det är tre år sedan
  • Rataxes70
    Tecum skrev 2018-08-18 21:48:41 följande:

    Du har dig själv att skylla som velat hit och dit och i det närmaste brutit med henne. Fräckt att anklaga henne och tycka synd om dig själv för att hon haft en annan då. Du borde vara tacksam att hon fortfarande är intresserad och ärligt talat tycker jag inte att du är värd henne. Förstår att du haft det svårt efter din frus bortgång och att du inte varit dig själv, men faktum är att du skött detta väldigt illa.


    Jag anklagar henne inte och tycker inte synd om mig själv. Hon har inte gjort något fel. Hon trodde att jag inte ville ha henne, utan bara vara vänner. Ibland behöver man tid, som i det här fallet, men det är mitt beslut att inte vara i relation med henne, eftersom jag inte såg lösningen hur ett liv tillsammans skulle kunna se ut... vardagen. Det är mera känslan att hon varit med en annan som jag grunnar över... kommer jag att komma över den? Ibland tar man beslut i livet som i slutändan tyvärr inte alltid blir så lyckade.
  • Anonym (Filippa)

    Jag tycker, precis som någon annan skrev, att du låter rätt ocharmig. Faktiskt. Du beskriver det som om du "släpper in henne" i ditt hus på nåder. Är du rädd för att hon ska börja nalla av din förmögenhet...?

    Att hon tröstade sig hos någon annan när du velade hit och dit - och ni inte ens var ett par - låter för mig fullt mänskligt. Jag hade nog gjort samma sak! Om du inte kan släppa det där omgående bör du låta henne gå. Det låter inte precis som om hon kommer få problem med att hitta en ny man.

Svar på tråden Kommer man över sitt x som varit med annan man