• Anonym (orkar inte längre.)

    Vad ärdet som ha hänt?

    Jag har nog drabbats av någonting, men vet inte vad. Orkar knappt att röra en fena, när jag kommer hem från jobbet.

    Jag har alltid jobat 100% hårt fysiskt arbete, och aldrig varit sjukskriven, mer än det vanliga; någon förkylning, eller kräksjuka.

    Sen i våras känns det dock, som att all min energi sug ut, efter jobbets slut. Jag orkar inte fixa någonting, förutom jobbet. Vilket också börjar gå på "halvfart" nu.

    Känner dag för dag, hur jag bara blir tröttare och tröttare. Hjälper inte att sova hela söndagen ens.

    Tidigt i våras fick jag en inflammation i en tand. Jobbade på som vanligt, tog smärtstillande till jag fick en "akuttid" vilket tog 5 dagar. Inflammationen spred sig, så jag var svullen i hela ansiktet. När jag kom till tandläkaren, sa han"Men Gud! detta var ju inte bra".

    Fick penicillin och allt blev "bra". Sen det,blev jag bara SÅ trött!

    Läkaren säger att det inte är någonting, och att jag bara kan ta Alvedon?

    Har googlat lite, och undrar om jag har drabbats av
    ME/CFS? Alltså kroniskt trötthetssyndrom?

    Vad det nu är? Alltså kanske en följdsjukdom efter inflammationen?

    Finns det någon här, som har drabbats av den diagnosen? Jag vet hur svårt det kan vara, om man är sjuk, och skall befatta sig med FK, vid långtidssjukskrivning? Man förlorar väl halva sin inkomst, + att ingen vill lyssna?

    Har ju aldrig varit där, men nu orkar jag faktiskt inte mera. ÄR så trött. Även fysiskt aktivitet efter jobbet, gör att jag bara vill sova. Så det blir inget av det.

    Vad har hänt? Någon som känner igen sig?Gråter Gråter varje morgon när jag skall till jobbet. Jag vill jobba, och jag gillar mitt jobb, men det suger all musten ur mig nu.

  • Svar på tråden Vad ärdet som ha hänt?
  • Anonym (orkar inte längre.)

    Förlåt, att jag råkade sätta tråden 2 gånger.

  • Anonym (...)

    Kolla i första hand sköldkörteln. Kan bli inflammerad.

Svar på tråden Vad ärdet som ha hänt?