• MaryLou

    6 åring med extremt närhetsbehov.

    Hej.

    Jag hoppas någon kan ge goda råd och stöd i en mycket svår och känslig fråga. Har en helt fantastisk 6 åring med språkproblematik och ett extremt närhetsbehov. Kommer på dagarna titt som tätt och vill ha pussar på munnen eller snarare nästan beordrar pussar. Har förklarat och håller fast vid att det är kramar som gäller. Håller mig i örat även bland folk på affärer vilket är besvärligt. Kommer i famnen bland vänner och ska pussas på munnen. Ska sova i sängen med oss men vi bär tillbaka varje natt till egen säng. Vaknar och skriker på nätterna och kan även kliva upp på morgonen och väcka hela familjen med skrik och slåss för att inte ett klädesplagg hittas direkt. Hoppas någon kan hjälpa med goda råd i en svår situation ????

  • Svar på tråden 6 åring med extremt närhetsbehov.
  • Amla07

    Låter som autism faktiskt, har vänner vars barn först ansågs ha språkproblematik men fick senare diagnos autism. Hen är åt andra hållet, vill ha minimalt med närhet och kroppskontakt men jag tänker att spektrat innehåller extremer åt båda hållen. Har tyvärr inga tips i övrigt.

  • MaryLou

    Har i magkänslan autism. Fsk reagerade tidigt på detta med närhetsbehov. Lekte en stund sedan sprang hen och kramade fröken med en timmes mellanrum ca. Det är så extremt med 20-30 pussar var 30 min. Vill hjälpa hen på bästa sätt.

Svar på tråden 6 åring med extremt närhetsbehov.