• Äldre 19 Aug 13:41
    5163 visningar
    26 svar
    26
    5163

    Vilket tjejnamn tycker ni är finast?

    Vi funderar på flicknamn men kan inte helt bestämma oss. Snälla hjälp oss.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket tjejnamn tycker ni är finast?
  • Äldre 19 Aug 14:11
    #1

    Isolde.

  • Äldre 19 Aug 14:21
    #2

    Inte något namn faktiskt. Många av dem är rent av märkliga. Isa, och då utan Li är fint.

  • Äldre 19 Aug 14:39
    #3
    +1
    Ällingen skrev 2018-08-19 14:21:39 följande:

    Inte något namn faktiskt. Många av dem är rent av märkliga. Isa, och då utan Li är fint.


    De flesta namnen här är från min sambos släkt som är chilenare så det är gamla släktnamn. Annars kan jag tycka att typiska svennenamn som Gustav och Klara är rätt tråkiga och alldagliga, även fast det är vackra. Tur att vi alla har olika smaker, annars hade världen varit rätt så grå och trist. :)
  • Äldre 19 Aug 14:54
    #4
    MammanNadde skrev 2018-08-19 14:39:44 följande:

    De flesta namnen här är från min sambos släkt som är chilenare så det är gamla släktnamn. Annars kan jag tycka att typiska svennenamn som Gustav och Klara är rätt tråkiga och alldagliga, även fast det är vackra. Tur att vi alla har olika smaker, annars hade världen varit rätt så grå och trist. :)


    Märkliga är inte lika med fula :). Det jag såg framför mig var karaktärer ur kärleksromaner på 1700-talet. Klart ni vill ha ett av namnen att föra vidare då :) Namnen passar ju väldigt bra på en (utan att veta färgerna på flickan) liten mörk skönhet. Isf tycker jag nog Esmelina :)
  • annast­åhl
    Äldre 19 Aug 15:21
    #5

    Inget utav de

  • Äldre 19 Aug 15:25
    #6
    annaståhl skrev 2018-08-19 15:21:54 följande:

    Inget utav de


    Var väl inte det som var frågan?
  • Krepes­m
    Äldre 19 Aug 15:27
    #7

    Vilket som utom Isa-Li. Namn med -Li är dagens varianter av Kevin, Liam och Engla.

  • Krepes­m
    Äldre 19 Aug 15:28
    #8
    Krepesm skrev 2018-08-19 15:27:42 följande:

    Vilket som utom Isa-Li. Namn med -Li är dagens varianter av Kevin, Liam och Engla.


    Isolde om jag ska välja ett specifikt förresten, det är fint.
  • Äldre 19 Aug 16:01
    #9
    Ällingen skrev 2018-08-19 14:54:45 följande:

    Märkliga är inte lika med fula :). Det jag såg framför mig var karaktärer ur kärleksromaner på 1700-talet. Klart ni vill ha ett av namnen att föra vidare då :) Namnen passar ju väldigt bra på en (utan att veta färgerna på flickan) liten mörk skönhet. Isf tycker jag nog Esmelina :)


    Ja jo. Det är egentligen väldigt gamla namn men många tror att dem är påhittade från fantasyböcker haha. Esmelina tycker vi om med, egentligen stavas det med Z men det kan vi tycka blir lite jobbigt för barnet. <3
  • Äldre 19 Aug 16:08
    #10

    Florence är väldigt vackert! Det är ett namn som folk känner igen i Sverige men det är även etablerat internationellt.

Svar på tråden Vilket tjejnamn tycker ni är finast?