• hejhej019

    Vad gör ett företag i en sån här situation?

    Hur gör ni om en kund köper en tjänst/abonnemang hos er, men uppger en ogiltig adress, där alla fakturor/varor skickas tillbaks till er, gång efter gång? eller hur gör ni om eran tjänst erbjuder digitala produkter, dvs. t.ex. spelpoäng på nätet, men kunde har ingen giltig adress att skicka faktura till eller om kunden har spärrat sitt bankkort?

    finns en anledning till att jag vill veta... tack i förhand. Har haft tidigare tråd om precis detta, men är desperat efter svar.
  • Svar på tråden Vad gör ett företag i en sån här situation?
  • hejhej019
    Anonym (123) skrev 2018-08-19 17:20:58 följande:

    Stänger av tjänst, skickar till kronofogden.


    Spelar det nån roll om kunden har använt tjänsten eller inte? Om det är en non-existerande adress brukar inte då företaget kolla med kunden först om det går att få kontakt med denne? Eller om "kunden" är en bedragare som använder nån annans namn för det. T.ex. En god vän till mig har råkat ut för detta scenario då någon har använt hans namn, telefonnummer, bankkort för att registrera sig på olika företag med falsk adress... så jag undrade om företaget på nåt sätt kan spåra fram till min kompis och få en ärlig förklaring från honom då dem på nåt sätt kan reda ut det här? Eller skiter företagen oftast fullständigt i det o kräver betalning? Han har polisanmält och allt möjligt, men bedragaren har fortfarande hans IP-adress då dem kan använda för att dölja sitt egna IP-adress.
Svar på tråden Vad gör ett företag i en sån här situation?