• Äldre 19 Aug 17:03
    4241 visningar
    2 svar
    2
    4241

    Gravid efter ett preventivmedel

    Hej, jag har faktiskt undrat en grej.

    Jag och min partner planerar barn nu och tog bort mon kopparspiral 8/8 och sedans dess har jag haft ett antal sex.. men jag har laddat ner en app på mobilen som visar när jag har ägglossning (har räknat ut när min senast mens var) och det var när jag hade min spiral i. Men nu när spiralen är borta, får man mensen en annan vecka än vanligt? För nu efter en vecka och 5 dagar utan spiralen så hade jag samlag nydligen och plötsligt var det ljusrosa färg i spermien och i mitt underliv. Så undrar om det är mens eller mellanblödningar och att jag kan vara gravid? Har mått illa 3 dagar i rad nu, men har aldrig mått illa innan när jag ska ha min mens. :) tänkte med om man verkligen kan bli gravid under snart 2 veckors oskyddat sex och om man verkligen känner illamående redan :)

  • Svar på tråden Gravid efter ett preventivmedel
  • Äldre 19 Aug 20:11
    #1

    För mig har den fortsatt enligt samma cykel som tidigare. Svårt att säga om du är gravid, men i så fall borde du haft ägglossning ungefär precis efter du tagit ut spiralen om du känner symtom redan. I så fall är det såklart möjligt! Men en liten blödning kan man troligen få av många orsaker, t ex om slemhinnorna är sköra och man har sex.

    När väntar du din mens?

  • Äldre 30 Aug 15:25
    #2

    Jag har tagit ett graviditet test och är gravid ???????????????? helt otroligt ????

Svar på tråden Gravid efter ett preventivmedel