• Pontus3345

    Bihåleinflammation som inte försvinner

    Hej!

    Har gjort några trådar om min nuvarande bihåleinflammation. Har haft den sedan midsommar och den vill inte försvinna. Det började med en kraftig förkylning och hög feber på 39.8. Har försökt med allt nästan, antibiotika, nässköljning, sinoclear, kortisonspray, ånga, varma duschar men den försvinner verkligen inte. Har haft en kortisiontablett kur nu i 5 dagar och inget har förbättrats. Vi gjorde också en NPH-odling för att kolla om det var en bakterieinfektion och det var det inte heller. Jag har inte mycket snor och blir bara väldigt snorig när jag anstränger mig. Snoret är helt klart oftast och är genomskinligt. 

    Vet inte liksom vad mer man kan göra, dem gjorde en MRI röntgen på mig då jag trodde att jag hade något allvarligt men dem hittade inget och sa att jag hade täta bihålor, speciellt bakom näsbenet men jag undrar om detta kanske kan vara en slags migrän? Jag känner liksom värk i alla bihålor nästan. Har hört att det kan visa som en bihåleinflammation fast det är migrän istället. Har någon annan haft samma som mig och isåfall, hur fick ni bort det?

    Mina symptom just nu är: Ont i pannan, konstigt tryck på toppen av huvudet, tryck i övre gommen och tryck i bakhuvudet.

    Vill tillägga att jag lider av grov hälsoångest också. Tacksam för alla svar!
  • Svar på tråden Bihåleinflammation som inte försvinner
  • Anonym (Maria)

    Har du haft fästing eller bett av annat djur? Det finns fästingburna sjukdomar som börjar som en "sommarförkylning". Googla t.ex erlichia, fästingfeber, borrelia, rickettsia. Be dem ta prover. Proverna visar i stort sett alltid för låga värden och det är känt, så har du antikroppar och de säger att det inte tyder på aktiv infektion så propsa ändå på att få doxyferm utskrivet.

  • Stampidus

    Testa pumpa in tandkräm utspädd i ljummet vatten i näsan (2 cm uttryckts tandkräm i halvt glas med vatten) använd näsfrida och din egen mun. Tandkrämen måste vara cologate total (med triclosan) vanlig tandkärm = värdelöst. Så gör du detta morgon middag och kväll. Fungerar det så skicka över 500kr på mitt konto ok :)

  • Pontus3345
    Stampidus skrev 2018-08-19 18:11:00 följande:

    Testa pumpa in tandkräm utspädd i ljummet vatten i näsan (2 cm uttryckts tandkräm i halvt glas med vatten) använd näsfrida och din egen mun. Tandkrämen måste vara cologate total (med triclosan) vanlig tandkärm = värdelöst. Så gör du detta morgon middag och kväll. Fungerar det så skicka över 500kr på mitt konto ok :)


    Tack för svar!

    Ska prova detta! Lovar dig att du får 500kr om det funkar vill bara ha bort skiten. haha. Aldrig tänkt på detta men har hört att triclosan ska vara farligt? Är det verkligen klokt att köra upp det i bihålorna då?
    Anonym (Maria) skrev 2018-08-19 18:04:17 följande:

    Har du haft fästing eller bett av annat djur? Det finns fästingburna sjukdomar som börjar som en "sommarförkylning". Googla t.ex erlichia, fästingfeber, borrelia, rickettsia. Be dem ta prover. Proverna visar i stort sett alltid för låga värden och det är känt, så har du antikroppar och de säger att det inte tyder på aktiv infektion så propsa ändå på att få doxyferm utskrivet.


    Tack för svar

    Har haft några myggbet som jag alltid får varje sommar men ingen fästingsbett!
  • Anonym (Moira)

    Jag har haft svullna bihålor nu i några år, det började också med en infektion.

    Läkarna står villrådiga, men på nätet har jag hittat flera andra som fått det likadant i vuxen ålder. De flesta verkar ha allergier, och jag har insett att jag blivit parfymöverkänslig. Genom att byta ut allt mot parfymfritt (tvål, tvättmedel etc) är det nu bättre, men det blir genast sämre om jag tex sitter bredvid någon med parfym.

    Andra verkar ha kvalsterallergier, pollenallergi etc som ger dessa symptom på bihålorna.

  • Anonym (Moira)

    Jag vill tillägga att jag har samma symptom dom du ts, tryck över bihålorna, tryck uppe på huvudet och i bakhuvudet. I närheten av parfym ökar trycket och det sticker och kliar i bihålorna och ut mot öronen.

Svar på tråden Bihåleinflammation som inte försvinner