• H4llongr0ttan

    Inatt stoppades min andning två gånger?!

    Jag behöver fråga om någon har några idéer om vad som hände med mig inatt... Detta var super obehagligt!

    Två gånger vaknade jag inatt av att jag inte kunde andas. Det var som stopp. Det gick inte att svälja och jag kunde inte ta in luft. Jag låg och kippade några gånger , magen rörde sig upp och ner... Som när man håller på bli utan luft när man dyker under vattnet. Så kändes det. Efter några *kippningar* (eller vad det nu heter), så kunde jag svälja och ta ett andetag och då drog jag snabbt och stort in andan som när man inte fått luft på ett tag... Jätte konstigt!

    Jag funderar ibland om detta kunde vart en dröm bara och att jag blandar på dröm och verklighet eftersom jag sov, men det känns som detta var sant eftersom jag ju vaknade utav det...

    Jag är lite förkyld och har lite ont i halsen, så min pojkväns teori är att det samlas slem(snor?) i halsen och lämnar där ifall man inte sväljer det och det blir stopp där i halsen när jag sovit på rygg. Vet inte ifall man sväljer då man sover? Kanske kan vara sant...

    Har någon annan en teori kring detta? Fick nästan lite skräck utav det... :(

  • Svar på tråden Inatt stoppades min andning två gånger?!
  • Corneliass

    Fy vad obehagligt! Jag vet inte vad det kan bero på men jag hoppas att det inte händer igen :/ 


    Gravid med första barnet
  • H4llongr0ttan
    Corneliass skrev 2018-08-19 17:51:57 följande:

    Fy vad obehagligt! Jag vet inte vad det kan bero på men jag hoppas att det inte händer igen :/ 


    Ja det hoppas verkligen jag också! Jätte obehagligt
  • v i r r a

    Så blir det ibland för mignär jag är förkyld/sjuk och slemmig i halsen. Väldigt obehagligt. Testa att ta nässpray, slemlösande och sov med upphöjt huvud.

  • Anonym (A)

    Din pojkvän har troligtvis rätt, jag känner igen det där, jag har kol. 
    Man vaknar och är alldeles slemmig, 
    Men gör såhär palla upp så att du kommer upp med huvudet, halvsitt gärna, jag brukar sova över skrivbordet på en kudde delar av natten, 
    Ha gärna ett fönster öppet, drick ett glas vatten innan du går och lägger dig.
    Se det såhär, du är snart frisk, jag kommer dö i det här. 

    Du röker väl inte?

  • H4llongr0ttan
    v i r r a skrev 2018-08-19 18:19:40 följande:

    Så blir det ibland för mignär jag är förkyld/sjuk och slemmig i halsen. Väldigt obehagligt. Testa att ta nässpray, slemlösande och sov med upphöjt huvud.


    Jasså? Detta har aldrig hänt mig tidigare! Tack för tipsen!
  • H4llongr0ttan
    Anonym (A) skrev 2018-08-19 18:31:46 följande:

    Din pojkvän har troligtvis rätt, jag känner igen det där, jag har kol. 

    Man vaknar och är alldeles slemmig, 

    Men gör såhär palla upp så att du kommer upp med huvudet, halvsitt gärna, jag brukar sova över skrivbordet på en kudde delar av natten, 

    Ha gärna ett fönster öppet, drick ett glas vatten innan du går och lägger dig.

    Se det såhär, du är snart frisk, jag kommer dö i det här. 

    Du röker väl inte?


    Tack för svar och för tipsen. Det är säkert så, att det var något med att jag hade blivit lite sjuk... har aldrig haft det tidigare så det var jätte läskigt :(

    Ledsen att du behöver vara med om detta säkert ofta. Önskar dig styrka!

    Nej jag röker inte.
Svar på tråden Inatt stoppades min andning två gånger?!