• minafinastebarn

    Turkiet VS Mallorca i nov. Regn???

    Vi tänkte oss en sol o bad resa första veckan i november. V44, barnen har lov.

    Finns riktigt billiga med all inclusive till Mallorca och Turkiet. Sägs att vädret liknar svensk sommar, typ 20 grader, ev tröja på kvällen.

    Men de ser ut att ha 13-15 regndagar i snitt/månad. Inget vi önskar oss just då...

    Nån som brukar resa till ovanstående länder som vet hur det brukar vara där o då?

  • Svar på tråden Turkiet VS Mallorca i nov. Regn???
  • FruNyfiken

    Turkiet väljer jag bort oavsett årstid.
    Jag har varit på Mallorca i slutet av oktober/början av november och vi hade fint väder. Eftersom jag inte tycker om värme så var det lagom för mig, ca 20 grader. Vad jag kommer ihåg så regnade det inget alls. Men, jag kan inte säga att jag hade någon lust att bada, varken i pool eller havet. På en del hotell var dessutom poolen avstängd. De flesta resebolag styr om från Mallorca till Gran Canaria vid den tiden på året. 
    Men, det är du som ska åka. Kolla bara så att poolen är öppen om du vill bada. 

  • Amla07

    Det sägs variera. Vi var på Mallorca v44 förra året och hade 23-25 grader, sol och oftast molnfri himmel. Det var fantastiskt. Varmt i havet också. Ett par halvdagar var det lite moln och regndroppar men det försvann fort. Vi var jättenöjda.

Svar på tråden Turkiet VS Mallorca i nov. Regn???