• Cissi2801

    andra gravida

    Som texten över här säger... Så känns det som om många andra blir gravida hur lätt som helst...

    Jag och min sambo diskuterade att jag skulle börja med p-piller igen (mot en menssmärta som inte är av denna värld) vi har sagt att vi skulle vänta med att skaffa barn tills efter att vi gift oss nästa år, också för att vi båda ska ha jobb..

    Men jag känner att klockan tickar varje dag (den biologiska klockan) och jag längtar bara mer och mer..

    Jag blir glad för alla som blir gravida men inombords så skriker jag för att det känns inte som om jag någonsin kommer bli gravid, visst jag är 33 år men ändå..

    Förlåt om det blev hoppigt i texten, men jag kände att jag behövde skriva av mig och hoppas på positiva svar

  • Svar på tråden andra gravida
  • CH90

    Förstår din känsla! Jag är inte i exakt samma situation som dig, men liknande ändå.  
    Vi tog också beslutet att försöka - blev gravida - fick MA i v 12. Och sen dess har allt stått stilla.. Samtidigt som var och varannan nyss har fött barn eller är gravida. Har 4 som nyss fött de sista månaderna nu och ytterligare 2 som är gravida i min omgivning. Och en själv kan inte låta bli att bli lite bitter och tycka livet är orättvist ibland.. Och jag är inte heller 20 längre..

    Tänkte på det där med att ni funderar på att börja med p-piller. Kom ihåg att det kan leda till längre väntan sen när du slutar med dem. det kan ta ett par månader innan hormonerna är "normala". Men förstår absolut det där med värken! Svårt!

  • Aamon

    Förstår dig... vi försökte 1.5 år innan första plusset som slutade i x. Andra plusset tog 8 mån till och slutade i ma. Totalt har vi försökt i 2.5 år utan att få någon hjälp. Hamnade på akuten första mensen efter ma då smärtan var fruktansvärd, jag bara låg och vred mig och grät samt kunde inte gå då smärtan förlamade ena benet. Tiden är inte det värsta utan det är smärtan av endometriosen som bygger på sig för varje mens och bara blir värre.

    Är nu lyckligtvis gravida i v.17 och hoppas det går vägen den här gången <3

  • Cissi2801
    Aamon skrev 2018-08-20 19:46:49 följande:

    Förstår dig... vi försökte 1.5 år innan första plusset som slutade i x. Andra plusset tog 8 mån till och slutade i ma. Totalt har vi försökt i 2.5 år utan att få någon hjälp. Hamnade på akuten första mensen efter ma då smärtan var fruktansvärd, jag bara låg och vred mig och grät samt kunde inte gå då smärtan förlamade ena benet. Tiden är inte det värsta utan det är smärtan av endometriosen som bygger på sig för varje mens och bara blir värre.

    Är nu lyckligtvis gravida i v.17 och hoppas det går vägen den här gången <3


    Grattis till graviditeten, hoppas det går vägen för er
  • Cissi2801
    CH90 skrev 2018-08-20 17:47:31 följande:

    Förstår din känsla! Jag är inte i exakt samma situation som dig, men liknande ändå.  
    Vi tog också beslutet att försöka - blev gravida - fick MA i v 12. Och sen dess har allt stått stilla.. Samtidigt som var och varannan nyss har fött barn eller är gravida. Har 4 som nyss fött de sista månaderna nu och ytterligare 2 som är gravida i min omgivning. Och en själv kan inte låta bli att bli lite bitter och tycka livet är orättvist ibland.. Och jag är inte heller 20 längre..

    Tänkte på det där med att ni funderar på att börja med p-piller. Kom ihåg att det kan leda till längre väntan sen när du slutar med dem. det kan ta ett par månader innan hormonerna är "normala". Men förstår absolut det där med värken! Svårt!


    Jag fick missfall i vecka 6 eller 7 för tre år sedan.. Det var den lyckligaste dagen i mitt och sambons liv när vi fick se plusset på Stickan...
Svar på tråden andra gravida