• Anonym (anonym)

    Vad gjorde ni för projektarbete på gymnasiet?

    Och vad fick ni för betyg? 
    Jag översatte en bok från engelska till svenska och fick G. 

  • Svar på tråden Vad gjorde ni för projektarbete på gymnasiet?
  • Anonym (Hjärnan)

    Gick Naturvetenskap

    Hjärnans koppling till musiken. Hur den väcker känslor och villa delar som blir aktiva.

    Fick MVG

  • Bibbidi

    Jämförde olika antika samhällen. Skrev ihop det under dagen innan/natten och fram till morgonen den skulle in. Fick VG. Lärarna sa att jag hade fått MVG om de hade kunnat följa arbetet mer i loggboken, mer kontinuelig kontakt.

    Men som sagt lite svårt när man skriver ihop det dagen innan. Men det vågade man ju inte säga till dem. :D

  • Anonym (anonym)
    Bibbidi skrev 2018-08-20 17:20:14 följande:
    Jämförde olika antika samhällen. Skrev ihop det under dagen innan/natten och fram till morgonen den skulle in. Fick VG. Lärarna sa att jag hade fått MVG om de hade kunnat följa arbetet mer i loggboken, mer kontinuelig kontakt.

    Men som sagt lite svårt när man skriver ihop det dagen innan. Men det vågade man ju inte säga till dem. :D
    OMG, att du vågade vänta så länge till att göra själva arbetet. Men det kanske inte var ett sådant medvetet val?
  • Gryntroll

    Jag gick Samhällsprogrammet och gjorde två, skrev om utvecklingen av Vikingarnas lagar via gamla tiders landslagar till dagens Svearikes lag och fördjupning inom häxprocesserna. Fick MVG på båda.

  • Anonym (Hjärnan)
    Bibbidi skrev 2018-08-20 17:20:14 följande:

    Jämförde olika antika samhällen. Skrev ihop det under dagen innan/natten och fram till morgonen den skulle in. Fick VG. Lärarna sa att jag hade fått MVG om de hade kunnat följa arbetet mer i loggboken, mer kontinuelig kontakt.

    Men som sagt lite svårt när man skriver ihop det dagen innan. Men det vågade man ju inte säga till dem. :D


    Haha, bra jobbat. Jag började 3 veckor innan. Ljög i min loggbok och lämnade in den precis när jag började men sa jag hade gjort massor, skrev som fan på natten för att lämna något som såg ut som ett jobb under en månad. Sen var det fullt ös med undersökning på 100 personer med frågor och studiebesök med en läkare. Han jobbade med personer som använde musiken och dans som hjälpmedel att få tillbaka rörelsen och aktivera rätt område i hjärnan.
  • Tecum

    Jag skrev om Nordamerikas indianer och deras undergång. Vill minnas att jag fick högsta betyg.

  • Anonym (anonym)
    Fjäril kär skrev 2018-08-20 18:25:49 följande:
    Bröllopets historia, fick högsta betyg . Gifte mig själv bara ett par månader senare.
    Det låter väldigt intressant, är själv intresserad av bröllopets historia.
    Kan du nämna något, i väldigt korta drag? Är så nyfiken.
  • Anonym (Letici)

    Nuförtiden kan man bara få E eller F på detta (gymnasiet) arbete. Personligen skrev jag om hur man eventuellt kan leva "för evigt" :) 

  • Anonym (Frågesport)

    Gjorde ett frågesportspel ihop med några klasskamrater. Kort med frågor och tryckt spelplan. Det var roligt.

    Gick samhällsvetenskapliga programmet inriktning språk (som det hette då).

Svar på tråden Vad gjorde ni för projektarbete på gymnasiet?