• JohannaLi

    Mens efter kopparspiral

    Jag tog ut min kopparspiral i mitten på juli pga min pojkvän och jag tänker försöka skaffa barn. Fick mens ca två dagar efter, normal men lite mindre än jag brukade ha med kopparspiral men en fyra, fem dagar och lite mensvärk. Hade ganska mkt sex runt ÄL och dagen då jag enligt min cykel ska ha mens kommer det mens, vad jag tror iaf. Ganska lite men rent blod rann hela dagen, räckte dock med lite papper i trosan. När det inte gav med sig satte jag i min menskopp över natten och dagen efter hade jag bara en stor tjock blodklump med ganska mkt slem i, sen ingenting mer och har inte haft en tillstymmelse till mer mens sen dess, detta var i fredags och idag är det måndag. Ska tillägga att jag inte haft en tillstymmelse till mensvärk heller. Tog ett gravtest förut som visade negativt, var t.o.m cearblues veckotest så borde vara förltligt. Men undrar främst om någon annan som tagit ut kopparspiral bara fått en dags mens och sen inget mer strax efter, för clearblues tester ska ju vara 99% säkra efter BIM

  • Svar på tråden Mens efter kopparspiral
  • Primulina

    Hur har det gått?

    Min mens har blivit knäpp efter uttag av kopparspiral. Tog ut den i februari fick 1 månad med hyfsat normal mens men kortare ön vanligt.

    Sen började bekymren. Nästa mens var pytteliten. Sen hade jag 4 månader helt utan mens och fick tillslut en lång och varierande mens. När den va slut fick jag längre cykel än vanligt innan 14 dagar med spottings. Har för 1 månad månad sen fått tid för koll så ska dit om 1 veckor äntligen. Har under den här tiden gjort gravtest varannan vecka utan ens en tillstymmelse till streck.

    Är hyfsat uppgiven och tror nått blivit ordentligt fel.

    Hoppas det löser sig för dig men ville bara berätta att saker och ting kan bli konstigt trots man inte haft några hormoner.

  • JohannaLi

    Hej!

    Ingen förändring egentligen, har inte fått ngn mer mens sen sist. Enligt min cykel borde jag ha ägglossning nu men hade sån otrolig värk i äggledarna förra helgen precis som jag brukar ha vid ägglossning fast tre gånger värre så frågan är om jag hade ägglossning en vecka efter ?mensen? Känner mig illamående varje dag, speciellt på eftermiddagen. Men har inte tagit ngt mer gravtest sen förra helgen som än en gång visade negativt. Känns som det bara är att vänta nu om Mensen kommer om en vecka eller om två veckor när den ?ska? komma enligt cykeln. Annars får jag ta nytt test.

Svar på tråden Mens efter kopparspiral