• Stallas

    Vi som vill ha syskon tätt och försöker bli gravida ????

    Hej!

    Jag har tre barn, två som är stora och en 6-månaders. Vi har bestämt oss för att försöka skaffa ett syskon och kört igång denna månad. Vore roligt att följa några andra som också försöker skaffa barn tätt.

  • Svar på tråden Vi som vill ha syskon tätt och försöker bli gravida ????
  • EnBlivandeWestring
    Stallas skrev 2018-08-21 08:45:32 följande:

    Hej!

    Jag har tre barn, två som är stora och en 6-månaders. Vi har bestämt oss för att försöka skaffa ett syskon och kört igång denna månad. Vore roligt att följa några andra som också försöker skaffa barn tätt.


    Räknas det som tätt att sonen är 14 månader och vi ska försöka nu?
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Stallas skrev 2018-08-21 10:40:56 följande:

    Ja det tycker jag ???????? Vad kul !


    Dock har jag för mindre än en månad sen slutat med cerazette så inväntar fortfarande äl (inget test har blivit positivt än) eller mens, vilket som nu kommer först. Men vi myser ändå varannan till var tredje dag för säkerhetsskull
    Kärlek till er
  • Stallas
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-21 11:05:40 följande:

    Dock har jag för mindre än en månad sen slutat med cerazette så inväntar fortfarande äl (inget test har blivit positivt än) eller mens, vilket som nu kommer först. Men vi myser ändå varannan till var tredje dag för säkerhetsskull


    När vi försökte med trean så gav aldrig ÄL testet utslag , men det var sånadär billiga stickor från testlagret
  • EnBlivandeWestring
    Stallas skrev 2018-08-21 14:22:28 följande:
    När vi försökte med trean så gav aldrig ÄL testet utslag , men det var sånadär billiga stickor från testlagret
    Det är just dem jag använder med. Men dem har samma mörka nyans alltid (typ halvvägs till pos) men jag vet att det kan ta ett tag för kroppen att ställa om sig hormonellt efter cerazette
    Kärlek till er
  • larssonc

    Vi fick barn 13/3-18 och har precis börjat försöka. Har haft en mens och hoppas nu att nästa inte kommer. Bim 29/8 :) 

  • gummsanmadde

    Hej. Hoppar gärna in. Vi är på första försöket med ett syskon till sonen som snart är 3 å dottern är snart 1. Slutat amma, haft mensen 1 gång. Ha dom senaste 12! dagarna ägglossning symtom, ex JÄTTE mycket molvärk, trådaktiga flytningar, flytningar som rinner! ur en, hemska hugg i hö äggstock, väldigt ont i vänstra äggstock.. ja så jag vet inte om jag ha haft ägglossning eller inte.. men vi myser på ibland varje dag, varannan eller tredje.. vet inte vad man ska tror om det.. bim är kanske 3 sep, om jag ha 31 dag cykel, innan dottern va den 28..

    lycka till alla! :D

Svar på tråden Vi som vill ha syskon tätt och försöker bli gravida ????