• Anonym (Tinan88)

    Kan jag vara gravid?

    Hej, sitter här och funderar. Det är inte så att vi planerar barn just nu, men om det händer så händer det. Har nu senaste 2 veckorna haft mensvärk lite då och då, nu sista 2 dagarna innan mensen ska komma så har den blivit mycket tydligare. Har även blivit mer klumpig har jag märkt, tappar grejer mycket mer än jag brukar och rör ihop ord. Flera gånger har jag känt hur det rinner eller vad man ska säga och tänkt: nu kommer mensen, så jag går på toa men så kommer bara rikliga klara/lite gula flytningar. 1 gång har det även kommit en lite vitare och lite lite grynigare en. Lite tmi jag får ursäkta! Har även haft en del gassmärtor i magen, vilket inte är så vanligt för mig. Smått illamående på kvällen, och vissa dofter luktar ovanligt mycket. Just nu när jag känner efter så känner jag inte specifik doft, det bara kommer ibland som när jag gick i affären idag så gick jag förbi nått med dill och kände en jättestark dilldoft så jag blev nästan lite illamående. Samma när jag skulle packa i varor i en plastpåse, den luktade jättestark av plast och kemikalier, så man ryggade tillbaka liksom. Min mens ska nu komma imorgon, så har varken sagt nått till sambon eller köpt ett test än... men kan jag vara gravid? Eller är det bara att jag håller på att bli sjuk eller är mycket stressad? För jag har massa nya halvroliga men halvstressiga arbetsuppgifter på jobbet...

    Jag vill bar höra hur ni tänker, och ni som varit/är gravida kan ni känna igen er? Jag må väl vara max vecka 4-5 om det är nått!

    Tack på förhand för svar!

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Anonym (Kan kan du)

    Det trista svaret blir- ja, har du haft sex och speciellt oskyddat så kan du vara gravid. Men mensvärk sen 2 veckor är inget gravsymtom för det började ju i så fall före äl. Och det krävs minst 5 dagar för ägget att fästa och sen dröjer det ett tag till innan man får symptom. De flesta får inga symptom före v.5-alltså när mensen uteblivit. Testa om mensen inte kommer.

  • Anonym (A)

    Som nån annan sa så ja, du kan vara gravid om du är en fertil kvinna och har haft sex med en fertil man. Det är rätt givet. Symtom säger ingenting alls. Man kan ha 0 symtom eller alla symtom du kan tänka dig och ändå vara gravid eller inte gravid. Symtomen är alltså irrelevanta och säger ingenting.

Svar på tråden Kan jag vara gravid?