• Mongoliet

    Varför så jävla långa spann?

    Kan någon som jobbar med delivery förklara för mig dessa evighetslånga spann? Hur kan ni säga tex att ni kommer mellan 17.00 & 21.00? Ni har väl för fan en rutt & kan precisera bättre än så?

    Hantverkare mfl som ger mig sådana tider har jag slutat att lyssna på & säger en tid då jag är hemma. Ett exakt klockslag.

    Vad är era problem? Är ni ovanligt korkade.

  • Svar på tråden Varför så jävla långa spann?
  • wfpoihof

    Distraktioner.

    Dålig tidsuppfattning.

    Försinkande åtgärder av någon annan art. Så som att man ska någon stans så råkar det bara ha dykt upp ett vägarbete som inte var där innan så det blir trafikstockning t.ex.

  • Mongoliet
    wfpoihof skrev 2018-08-22 17:06:37 följande:

    Distraktioner.

    Dålig tidsuppfattning.

    Försinkande åtgärder av någon annan art. Så som att man ska någon stans så råkar det bara ha dykt upp ett vägarbete som inte var där innan så det blir trafikstockning t.ex.


    Nä inget av det gör att det blir 2 timmars skillnad.
  • Mongoliet
    wfpoihof skrev 2018-08-22 17:06:37 följande:

    Distraktioner.

    Dålig tidsuppfattning.

    Försinkande åtgärder av någon annan art. Så som att man ska någon stans så råkar det bara ha dykt upp ett vägarbete som inte var där innan så det blir trafikstockning t.ex.


    Det måste gå att få ner det till ett spann på 1 timme. Max 1 timme.
  • wfpoihof

    Det är jobbigt att anpassa sig för somliga och vissa saknar förståelse för att andra har andra saker att göra i tillvaron.

    Välkommen till civilisationen.

  • Mongoliet
    wfpoihof skrev 2018-08-22 17:13:38 följande:

    Det är jobbigt att anpassa sig för somliga och vissa saknar förståelse för att andra har andra saker att göra i tillvaron.

    Välkommen till civilisationen.


    Men är det värdelösa människor som jobbar med den typen av jobb? Ok Lasse nu har vi 36 saker som ska ut idag, adresser fram så gör vi en rutt. Skulle något gå snett så borde det likförbannat max vara ett spann på 1 timme. De måste veta hur de tänker köra. Är jag sist eller först eller på mitten? Då är vi nere på spann på 1 1/2-2 timmar max.

    Anställer de inga riktiga människor på dessa jobb som kan säga att såhär kan vi inte ha det. Det är inte rimligt.

    Ni på Ikea kan gärna svara också om ni inte sitter i hamnen och äter glass.
  • wfpoihof
    Mongoliet skrev 2018-08-22 17:21:54 följande:
    Men är det värdelösa människor som jobbar med den typen av jobb? Ok Lasse nu har vi 36 saker som ska ut idag, adresser fram så gör vi en rutt. Skulle något gå snett så borde det likförbannat max vara ett spann på 1 timme. De måste veta hur de tänker köra. Är jag sist eller först eller på mitten? Då är vi nere på spann på 1 1/2-2 timmar max.

    Anställer de inga riktiga människor på dessa jobb som kan säga att såhär kan vi inte ha det. Det är inte rimligt.

    Ni på Ikea kan gärna svara också om ni inte sitter i hamnen och äter glass.
    Försöker man som anställd förändra en arbetsplats till det bättre eller effektivisera brukar någon högre upp alltid få krupp. En åtgärd kan vara att manipulera dessa till att tro att det är deras egen idé.

    Finns gott om dessa individer på internet också men där handlar det måhända mest om de som blivit åsidosatta i andra sammanhang.
  • scanmia

    De låter dig stå för kostnaden för dötid och förseningar. Hellre att du  får vänta än att de har improduktiv tid.
    Fräckt och orättvist, men jag blir ännu surare när man inom vården får 4 timmars spann (hos ortopeden nu senast) för planerade konsultationer. Deras verksamhet bekostas av skattepengar och tänkte de bara lite längre kunde de inse att det sitter en himla massa skattebetalare där som inte kan jobba medan de väntar.

  • Mongoliet
    scanmia skrev 2018-08-22 17:48:11 följande:

    De låter dig stå för kostnaden för dötid och förseningar. Hellre att du  får vänta än att de har improduktiv tid.

    Fräckt och orättvist, men jag blir ännu surare när man inom vården får 4 timmars spann (hos ortopeden nu senast) för planerade konsultationer. Deras verksamhet bekostas av skattepengar och tänkte de bara lite längre kunde de inse att det sitter en himla massa skattebetalare där som inte kan jobba medan de väntar.


    Det låter ju helt sjukt. Vården ska bara funka. Jag skiter nästan i vilket part som bestämmer över övriga frågor om bara åtminstone vården alltid var utan köer & andra problem.
  • Mongoliet

    Ge mig fan på att jag får mina grejer 20.55 eller inte alls.,

  • Paulina27

    Kan inte riktigt besvara din frågeställning, det är väl av ren lathet de inte preciserar tiden bättre. Jag beställer rätt ofta med hemkörning (samma utkörningsföretag) och har lärt mig nu på ett ungefär när de brukar komma till just mig. De brukar säga att mitt paket anländer mellan 17-22 men när paketet packats (oftast kring 17) så brukar jag få ett sms med en länk där jag kan se hur många paket som är före mig. Är det färre paket än vanligt så kan jag anta att det kommer tidigare än det brukar. Jag brukar vara typ sista stoppet, så det är rätt bekvämt. 

  • Mongoliet
    Paulina27 skrev 2018-08-22 19:19:44 följande:

    Kan inte riktigt besvara din frågeställning, det är väl av ren lathet de inte preciserar tiden bättre. Jag beställer rätt ofta med hemkörning (samma utkörningsföretag) och har lärt mig nu på ett ungefär när de brukar komma till just mig. De brukar säga att mitt paket anländer mellan 17-22 men när paketet packats (oftast kring 17) så brukar jag få ett sms med en länk där jag kan se hur många paket som är före mig. Är det färre paket än vanligt så kan jag anta att det kommer tidigare än det brukar. Jag brukar vara typ sista stoppet, så det är rätt bekvämt. 


    Hade jag varit kund hade jag aldrig tolererat ett 4-timmarspann eller 5 ditt fall. Inte rimligt. Nu väntade jag på en väska från flygplatsen. Skällde på de & fick ner spannet till 17-19. Fick väskan prick 19.00 då givetvis.

    Trist men har märkt att när jag ställer till en scen oavsett vad det gäller så går det lite fortare med sådana här saker. Sliter lite på själen dock.
  • Tecum
    Pope Joan II skrev 2018-08-22 19:49:21 följande:
    Jag avskyr också det där. 
    Jag också. Det är ren jävla slapphet och bekvämlighet, de tillåts göra det och därför håller de på. Sen kan man undra varför folk har mobiltelefoner, för att spela? Man kan planera och säga en tämligen exakt tid, skulle det krångla till sig kan man ringa eller skicka SMS. Om viljan finns...
Svar på tråden Varför så jävla långa spann?