• Ca_rr_o87

    Gravid?

    För snart 2 månader så slutade jag med cerazette(försöker få ett tredje barn). Har inte känt av biverkningar eller nått. För 2 veckor sen så fick jag en brun liten blödning, inte alls mycket. Varade 2 dagar( dock så var det väldigt lite under dessa dagar(behövde inte ha skydd). Nu för en vecka sen ca så har jag fått den så kallade ?växtvärken? man kan få när (livmodern växer) känner så väl igen den från mina tidigare graviditeter. Den har kommit från och till under en vecka, är rätt svullen med men kan ju lika gärna vara sommar mat :) jag har tagit 2-3 gravtest, alla visat neg. Vad kan detta vara? Känner mig inte gravid annars eller har andra biverkningar. Jag har inte fått riktig mens heller än, haft lite föytningar till och från. Är detta en biverkning av cerazette stop?

  • Svar på tråden Gravid?
  • Anonym (Fundersam92)

    Osäker? Kan någon hjälpa mig!? Är jag gravid eller inte?

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Fundersam92) skrev 2018-09-08 21:36:50 följande:

    Osäker? Kan någon hjälpa mig!? Är jag gravid eller inte?


    Det där är ett negativt test, vid positivt test hade hela varit ifyllt.
  • WanderChild
    Ca_rr_o87 skrev 2018-08-22 21:59:49 följande:

    För snart 2 månader så slutade jag med cerazette(försöker få ett tredje barn). Har inte känt av biverkningar eller nått. För 2 veckor sen så fick jag en brun liten blödning, inte alls mycket. Varade 2 dagar( dock så var det väldigt lite under dessa dagar(behövde inte ha skydd). Nu för en vecka sen ca så har jag fått den så kallade ?växtvärken? man kan få när (livmodern växer) känner så väl igen den från mina tidigare graviditeter. Den har kommit från och till under en vecka, är rätt svullen med men kan ju lika gärna vara sommar mat :) jag har tagit 2-3 gravtest, alla visat neg. Vad kan detta vara? Känner mig inte gravid annars eller har andra biverkningar. Jag har inte fått riktig mens heller än, haft lite föytningar till och från. Är detta en biverkning av cerazette stop?


    Slutade med p-piller strax innan midsommar och det dröjde över 2 månader innan första äl kom. Under den tiden så hade jag diverse känningar i magen och äggstockarna. Vissa liknande mensvärk, men lite annorlunda så kanske som sk växtvärk(?), vet inte, aldrig varit grav så har inget att jämföra med. Men, poängen är att för mig och för många andra verkar det som när jag googlat runt (vilket jag gjort MYCKET...), så är det inte alls ovanligt med både blödningar och känningar i livmodern under månaderna efter pillerstopp. Det tar ofta lite tid för kroppen att ställa om sig och inse att den ska klara sig själv utan hormontillskott utifrån. Med det sagt så KAN det ju också vara så att du hade äl vid din blödning men att ägget fäste sent och du därför inte får utslag på gravtestet än.
Svar på tråden Gravid?