• Skölden89

    Vad lyssnar ni på för typ av musik här på Familjeliv?

    Jag lyssnar mycket på hårdrock och även Progressive Rock är väldigt tilltalande och roligt att lyssnar på. Jag älskar musik, det är mäktigt att höra på. Iron Maiden lyssnar jag mycket på och även Judas Priest. Pink Floyd mestadels när jag lyssnar på Prog Rock eller Porcupine Tree.

    Thrash Metal är väldigt härligt att lyssna på med hårda gitarr riff och aggressivt. Humöret påverkas av musiken.

    Vad lyssnar du på för musik. 

    Ibland så hör jag popmusik också, men jag söker hårdare musik nu.

  • Svar på tråden Vad lyssnar ni på för typ av musik här på Familjeliv?
  • wfpoihof

    I stort sett ingen musik alls numer. Antar att man har växt ifrån det på något vis.

    Har funnit att ljuden omkring en själv är störande nog. Naturens ljud är det som påminner oss om vårt ursprung och oss själva. Det är så fantastiskt mycket idag som snarare handlar om att överrösta det naturliga språket naturen talar till oss på. Ibland känner jag avund mot de som lever vid havet och stundom kontemplerar jag kring tystnaden under vattenytan.

  • Aniiee

    Allt möjlig egentligen, men mest:


    VK J-rock
    J-rock
    TV-spelsmusik
    anime-ops och eds.
    Klassisk musik
    Rock
    Disney/Pixarmusik
    Folkmusik (från hela världen)

    och sen resten då....


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Grande Rock

    Lyssnar på, och uppskattar, musik ur de flesta tänkbara genres, allt efter humör.
    Jag delar bara av musik i två fack, musik jag tycker är bra och musik jag inte tycker är bra. När jag själv får välja lyssnar jag bara på musik ur den förstnämnda kategorin.


    Att tro är att inte veta
  • flygrl

    Jag kan också lyssna på olika sorters musik. Det viktiga e inte genren utan om det e bra. Bra musik e bra musik helt enkelt.

    Humöret styr rätt mycket va jag lyssnar på för tillfället. I praktiken blir det mycket hiphop/rap, pop, latin rock, metal, klassiskt och jazz.

  • S c h n a

    Gillar mycket. Jazz, hårdrock/heavy mental, punk, pop, indie m. m, men de senaste åren har jag mest lyssnat på klassisk musik.

Svar på tråden Vad lyssnar ni på för typ av musik här på Familjeliv?