• Re9
    Äldre 23 Aug 12:42
    2618 visningar
    2 svar
    2
    2618

    Ingen ägglossning efter missfall!

    Jag blev gravid efter att fått höra att jag troligen inte kunde bli gravid. Tyvärr missfall i vecka 5.

    Den 16 juni kom missfallet ut.

    Fick letrozol av min gyn för att öka chanserna att bli gravid,även om jag har haft normal ägglossning innan.

    Den 12 juli fick jag mens för första gången efter missfallet,tog 2 letrozol på dag 3 till dag 7 som jag blivit ordinerat.

    Dag 12 började jag kolla om jag hade ägglossning. Tyvärr fick jag aldrig någon.

    Hade nästa mens den 5 augusti,lite tidigt 25 dagar i mellan. Tog letrozol som vanligt,och testat i 2 veckor,men ingen ägglossning igen.

    Har nu haft lite brunt i min flytning och idag kom någon brun klump ut,kanske torkat blod.

    Har haft lite ont ibland vid samlag också. Upptäckte även en knuta i bröstet på vänster sida för någon dag sedan.

    Min kropp har blivit konstig sedan missfallet.

    Är det normalt att ägglossning uteblir så här?

    Jag är 39 år,så kanske bra att nämna.

    Vill ju försöka att bli gravid igen,få chanserna blir ju tyvärr mindre med tanke på åldern.

  • Svar på tråden Ingen ägglossning efter missfall!
  • Äldre 23 Aug 15:42
    #1

    Menscykeln och ägglossning kan bli lite knasiga efter ett missfall. Kontakta en gyn ang äggledarspolning för att kolla så det inte har blivit stopp i äggledarna föreslår jag.

    Lycka till !

  • Re9
    Äldre 23 Aug 16:33
    #2

    Har försökt blivit spolad 2 gånger, gjorde väldigt ont. Gyn trodde att det var blockering i äggledarna och det var troligen det som gjorde att jag aldrig blev gravid. Men blev gravid i april och embryot låg i livmodern. Borde inte vara stopp då. Men får kontakta gyn ingen.

    Så jobbigt,och jag vill så gärna ha ett barn.

Svar på tråden Ingen ägglossning efter missfall!