• Äldre 23 Aug 17:15
    6608 visningar
    6 svar
    6
    6608

    Ögondroppar - hur länge stora pupiller?

    Min dotter fick pupillvidgande droppar igår vid 15 tiden och de är nu över ett dygn senare fortfarande stora. Något mindre absolut men det ser fortfarande helt skumt ut plus att hon fortfarande är ljuskänslig (suddiga synen är mycket bättre). Hur länge är det normalt att det sitter i? Jag var inte med vid undersökningen men de hade sagt att det kan sitta i till dagen efter. Men nu är det snart kväll... kliniken har stängt för idag.

  • Svar på tråden Ögondroppar - hur länge stora pupiller?
  • Äldre 23 Aug 17:15
    #1

    Hon sa att hon fick 4 droppar i varje öga

  • Äldre 23 Aug 18:49
    #2

    För mig har det aldrig suttit i längre än 12 timmar. Ring och fråga i morgon bitti, om det inte försvunnit då.

  • Äldre 23 Aug 19:00
    #3

    Ja jag ska göra det.

  • Äldre 23 Aug 19:53
    #4

    För mig sitter det ungefär 12 timmar. För min sambo kan det sitta i två dygn om han har otur.

  • Äldre 23 Aug 20:01
    #5
    LaFontaine skrev 2018-08-23 19:53:18 följande:

    För mig sitter det ungefär 12 timmar. För min sambo kan det sitta i två dygn om han har otur.


    Hur många droppar har ni då fått i varje öga? Jag hoppas det släpper helt snart för henne!
  • Äldre 24 Aug 07:53
    #6
    mamma 86 skrev 2018-08-23 20:01:53 följande:

    Hur många droppar har ni då fått i varje öga? Jag hoppas det släpper helt snart för henne!


    En eller två droppar per öga.

    Min sambo behandlar ibland sig själv hemma med pupillvidgande. Det är samma visa då, fast då tar han det bara i ena ögat. Det rätt skoj ut, så där två dagar senare.
Svar på tråden Ögondroppar - hur länge stora pupiller?