• Anonym (Anonym tack)

    Slaggsmål samt konstant bråk med pappa

    Hej på er. Läget är tyvärr så att jag på nuvärnde tidspunkt inte kan klara av att bo tillsammans med min pappa. Jag vet inte varför, men jag kan inte ha nån form för dialog med min pappa utan att jag minnas allt den våld, och hat han har spridit. Min pappa är ganska så aggressiv, och jag har set med mina egna ögon hur han även tidigare har misshandlat mina mindre syskon. Jag är 18 just nu, medans minna andra syskon är 15 och 8. Har även sett han ha aggressiv kontakt med min mamma. Nog om det. Min pappa är den typen av människa som när han säger nått, är hans ord lag. Ingen kan få ändra på det, och dem ända som får bryta eller böja dissa lager är han. Om man vill säga emot slutar det i slaggsmål och bråk. Har haft fler märken tidigare p.ga. av han.
    Jag kom som 15 årig in till Sverige, p.ga. familjen och hoppade direkt in o avsluttade 9an. Har haft mycket problem med min pappa förut. Mamma däremot är den snällaste människan som jag har träffat.
    Inte bara är han våldig, men även strik. Kan t.ex. inte få jobba för mycket då efter hans åsikt påverkar skolan, och jag måste skriva in i nån gemmensam kalender vi har varje gång jag ska jobba, i skola, har träning eller annat. Får heller ej träffa kompisar i fritiden.
    Läget är som förstås väldig jobbigt. Frågan är bara vad jag ska göra? Tänker ej anmälla min pappa då jag inte vill han nått ont, och det kan förstöra resten av familjen. Har funderat över att flytta ut, men det måste bli på bekostning av att jag inte längre för träffa nån Annan från familjen härunder min mamma, syskon och resten av familjen som jag älskar så högt. Vad gör jag? Tack för det.
  • Svar på tråden Slaggsmål samt konstant bråk med pappa
  • Anonym (milde tid!)

    Ja, det kan ju bli några rejäla kulturkrockar, när man plötsligt förstår alla de skillnader det kan finnas i två olika länder. Du bet väl att du är myndig och bestämmer över dig själv? Din pappa bet väl också att det är förbjudet vid lag att misshandla och utöva våld? Att man kan bli straffat för det? Då skall ni andra i familjen stå ut med hans aggressiva beteende. Dina småsyskon och din mamma, därför att ni är så rädda för "pappa tyrann"? Ni andra i familjen kan ju flytta och lämna honom ensam kvar, din mamma kan skilja sig. Om ni lämnar honom, kan han ju sitta där och fundera över vad han håller på med, o h vill han slåss, kan han ju slå i väggen. Ni borde verkligen lämna eran pappa, och din mamma, sin man. Det han håller på med ät kriminellt här.

  • Anonym (milde tid!)

    (finns en del stavfel, men hoppas du förstår "bet" skulle vara vet.)

Svar på tråden Slaggsmål samt konstant bråk med pappa