• Sauwraa

    Namnförslag

    Hej!
    Jag och min man väntar vårt första barn och det diskuteras vilt om namn på bebis. Vi har inte tagit reda på kön, det kommer bli en överraskning när bebis väljer att titta ut.
    Har ni några namn förslag till pojke och flicka? Vilka är era favoritnamn? Vad heter era barn? Skrattande

  • Svar på tråden Namnförslag
  • Stuppis1

    Mina favoritnamn

    Jonathan, Adrian, Adam, August, Erik

    Nora, Clara, Johanna, Anna, Stella, Alicia, Vilhelmina

    Vad gillar ni för typ av namn? Fornnordiska? Internationella? Klassiska? Moderna? Jag tyckte att det blev lättare att välja namn när vi satte oss ner och gjorde en lista på vilka kriterier vi ville att namnen skulle uppfylla (tex. tvåstavigt, funka utomlands, tidlöst) då var det lättare att hitta namn som stämde in på det :)

  • elyse

    Vilken typ av namn gillar ni? Jag har två döttrar och vi ville ha internationella namn; de heter Dahlia och Lydia.

  • Sauwraa
    Stuppis1 skrev 2018-08-24 18:40:53 följande:

    Mina favoritnamn

    Jonathan, Adrian, Adam, August, Erik

    Nora, Clara, Johanna, Anna, Stella, Alicia, Vilhelmina

    Vad gillar ni för typ av namn? Fornnordiska? Internationella? Klassiska? Moderna? Jag tyckte att det blev lättare att välja namn när vi satte oss ner och gjorde en lista på vilka kriterier vi ville att namnen skulle uppfylla (tex. tvåstavigt, funka utomlands, tidlöst) då var det lättare att hitta namn som stämde in på det :)


    Tack för tipsen! Glad
    Vi gillar väldigt svenska vanliga namn men även fornnordiska är fina.
  • fluu

    Enkelt, svenskt, fornnordiskt i lite blandade stilar: 

    Freja, Alva, Emmy, Greta, Gry, Stina, Viola, Tyra, Moa, Ronja, Isa, Ida, Hilde, Liv, Lovisa, Klara, Linn.

    Karl, Vidar, Tor, Alvin, Nils, Gunnar, Axel, Sixten, Melker, Måns, Oskar, Atle, Ture, Anton.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • AK78

    Ebba, Moa, Klara, Hanna, Elsa, Signe, Agnes, Selma, Johanna, Svea.

    Olle, Hannes, Johan,

    Mina killar heter Jack, Tintin och Elton men det är ju inte så svenska namn.. gillar även Levi och Dante. Nike blir det om vi väntar en tjej.

  • trazan12

    Tord  Sixten  Didrik  Kurt  Sigvard  Otis Tor Loke

    Ellen  Svea  Alice  Alva  Olivia Cornelia  Amalia

  • trazan12
    brallison skrev 2018-08-24 11:31:02 följande:

    Vår dotter heter Beatrice och skulle det bli en pojke så var bestämt att det skulle vara ChristianGlad


    Superfina namn
  • NicoleC

    Jag har tre barn och väntar mitt fjärde. De heter Vendela, Julian och Vincent. Som förslag till fjärde barnet har vi haft Laura, Alicia, Celina, Jolie, Bianca, Nora och Emma till en flicka och Jack, Oliver och William till en pojke.

    Tycken även att namnen Adrian, Darian, Damian, Liv, Lea, Juni och Julie, Ruth/Rut är fina men är för korta eller passar inte till mina tidigare barns namn.

    Hoppas dett hjälper dig!

  • Kusinen

    Finaste namnen i den stil du efterfrågar är enligt mig Maj och Gunnar.

    Andra liknande namn

    Einar, Ivar, Måns, Mårten, Alvar, Ebbe, Helge, Axel, Dag, Sixten, Svante, Elis, Erik, Finn, Eskil, Mats, Johan, Karl, Lars, Nils, Olof, Ragnar, Tor, Åke, Bo, Anders,

    Ingrid, Saga, Sigrid, Karin, Karla, Birgitta, Britta, Agda, Dagny, Disa, Lovisa, Helga, Eivor, Elin, Ellinor, Erika, Frida, Gun, Gunilla, Kerstin, Lisa, Margit, Tora

Svar på tråden Namnförslag