• Äldre 24 Aug 17:32
    5460 visningar
    10 svar
    10
    5460

    BLÖDNING UNDER GRAV!

    Hej tjejer! Snälla hjälp vill ha så mycket svar så möjligt. Jag är i v13+0 och har blödigt från typ vecka 6 till och från. Nu senaste veckan har jag blödigt extremt mycket och är sååå öm i magen, har en blödning ifrån livmodern kan dem se på VUL och kub gick bra men vad finns d för risker ni som blödigt MYCKET, hur har det gått för er? Känns som jag går runt o väntar på missfall... vill bara sluta blöda ????

  • Svar på tråden BLÖDNING UNDER GRAV!
  • Äldre 24 Aug 17:40
    #1

    Jag har 3 barn o alltså vart gravid 3 ggr. Varje graviditet har jag blött till o från från vecka 10-13 ungefär. Inte massa blod men lite på pappret när jag torkade mig o brunt i trosan. Åkte varje gång in på ultraljud o de kunde se blod men inte vad det berodde på. Hade inga blödningar senare i graviditeten utan det var endast fram till v. 18-20 cirkus.

  • Äldre 24 Aug 17:45
    #2

    Skönt att det gått bra för dig!

    Jag blöder väldigt mycket i omgångar, åkte in senast igår o allt ser bra ut med bebis men dem kan se en blödning men gör inget åt saken ???? är så öm..

  • Äldre 24 Aug 17:56
    #3

    Jag hade inte ont. Dock kan de inte göra något ändå så tidigt i graviditeten så att de inte gör något är inge konstigt. Mår barnet bra o växer som det ska så skulle jag vara lugn.

  • Äldre 24 Aug 18:24
    #4

    Jag blödde också under min graviditet. Det var mellan v.7-12. Dom kunde se att det fanns en blödning under fostret som minskade vid varje blödning och efter v.12 så var den borta.

    Det är otroligt skrämmande att vara gravid och blöda men det är uppemot 40% av alla gravida som blöder så du är inte ensam. Men der gör det ju inte roligare för det. Hoppas att det slutar snart och att barnet mår bra :)

    Min svärmor fick reda på att hon väntade min sambo i v.16. Hon hade regelbunden mens och när den inte kom då hon var i v.16 så tog testade hon sig och hon blev rätt så paff när läkaren sa att hon var så långt gången.

    Håller tummar och tår för dig att allt går som det ska :) skönt att du ändå fått göra vul / ul

  • Äldre 24 Aug 18:53
    #5

    Ja det har jag hört att många gör men jag blöder mycket plus att jag är så extremt öm nere i gravid magen :/

  • Äldre 24 Aug 20:43
    #6

    Jag väntar barn nr 7 aldrig blödigt innan om jag inte fått missfall denna graviditeten började jag störblöda i vecka 14-15 och trodde att det va kört, det va moderkakan som låg långt nere och de blödde från kanten av den störblödningen varade några timmar sen blödde jag rött några dagar till och gammalt blod någon vecka . Moderkakan hade flyttat sig uppåt vi RUL inga blödningar efter de och är nu i vecka 32.

    Hoppas de går bra

  • Äldre 24 Aug 23:16
    #7

    Jag började blöda i vecka 6, och blödde lite varje dag i 1.5 månad. Under denna tiden hade jag dessutom två störtfloder, då jag var säker på att jag mist graviditeten. Det var verkligen helt otroligt mycket blod! de kunde efter 13 se ett 5x5 cm stort hematom. Jag läste sedan att det nog inte var smart att äta omega3 tillskott, så jag slutade. 1.5 vecka efter blödde jag inte mer, och vid RUL kunde de inte se hematomet längre. Kanske är det helt borta, eller bara obetydligt litet.

    Är nu i v 24 :)

    Blod och sjukt stora blödningar behöver inte betyda slutet. Men visst blir man skrämd!

    Lycka till!

  • Äldre 24 Aug 23:19
    #8
    Bladet skrev 2018-08-24 17:45:25 följande:

    Skönt att det gått bra för dig!

    Jag blöder väldigt mycket i omgångar, åkte in senast igår o allt ser bra ut med bebis men dem kan se en blödning men gör inget åt saken ???? är så öm..


    De kan inte göra något heller mer än monitorera. Jobbigt att du är öm.
  • Äldre 25 Aug 18:53
    #9

    Tack för alla svar tjejer!!! Idag har det slutat blöda, vi får se hur det går...

    Kram till er alla!

  • Äldre 28 Aug 00:54
    #10

    Inte alls roligt ....

    Jag var i v12 när jag låg ner och kände att magen spände. Hwlt plötsligt rann jag rött färakt blod. MASSOR. Det fortsatte i toaletten och jag tänkte nu är det kört. Jah åkte in till KK där allt jag fick höra var tyvärr tyvärr, pågående missfall, en graviditet aom avslutats tyvärr tyvärr tyvärr.. tills dem gjorde ultraljud... det visade sig att fostret levde lekte och sparkade för fullt hjärtat slog MEN, återigen tyvärr hade jag ett hematom i livmodern som orsakade blödningen.

    Det negativa med hematomet var att det kunde irritera livmodern så man kunde få sammandragningar och att man helt enkelt föder ett foster som inte kan leva utanför kroppen. Menar inte mes att skrämma dig men ja det var så jag fick veta.

    Därefter blödde jag varje dag i 8v (endast brunt gammalt blod) vilket iofs var bra enligt KK för då töms hematomet på blod och försvinner förhoppningsvis. Veck 20 slutade jag blöda helt. Var inne på kk stup ii kvarten och 15 ultraljud senare så är jag i v24 nu.

    Lycka till ?

Svar på tråden BLÖDNING UNDER GRAV!