• Anonym (ts)

    Ägglossningstest, hjälp!

    Jag och maken försöker få till en trea och eftersom vi är ifrån varandra i perioder använder vi äl-test för att lättare kunna pricka in att ses kring äl. Jag har alltid använt testlagrets äl-test (även inför de andra graviditeterna), de har alltid funkat väldigt bra för mig, och igår fick jag positivt både på morgonen och på kvällen. Jag hade dock glömt beställa fler test från testlagret så jag beställde fler men köpte även äl-test på apoteket (Lloyds) för att kunna testa i morse. Även det testet var positivt så ikväll testade jag ytterligare en gång. Då hade testen från testlagret kommit så jag tog ett av varje och de visade olika. Lloyds var fortfarande positivt medan testlagrets var negativt. Eftersom testlagrets har funkat bra tidigare känner jag spontant att det är det jag litar på och tror nog att det hade varit negativt även i morse om jag hade haft ett sånt test då. Fast jag tycker ändå det är märkligt att de visar så olika. Finns det någon som har erfarenhet av äl-test från Lloyds apotek? Vilket test hade ni litat på? Jag vet att det inte är någon större skillnad på om jag haft äl idag eller om jag får det imorgon men jag blir ändå lite nyfiken. :) Bifogar bild, Lloyds är det övre och testlagret det undre (stickan).

  • Svar på tråden Ägglossningstest, hjälp!
  • Anonym (A)

    Men varför fortsätter du att testa när du fått positivt? Det är ju lönlöst.

  • Anonym (ts)
    Anonym (A) skrev 2018-08-24 18:58:28 följande:

    Men varför fortsätter du att testa när du fått positivt? Det är ju lönlöst.


    För att jag vill se hur länge jag har en stegring. För mig känns det bättre att veta det helt enkelt, oavsett hur lönlöst andra tycker att det är. Eftersom du har skrivit i tråden antar jag att du kan svara på mina frågor. Har du någon erfarenhet av äl-test från Lloyds? Brukar de vara positiva länge? Är de känsligare än testlagrets eller varför blir det så olika?
Svar på tråden Ägglossningstest, hjälp!