• Alfaking

    ISLAM?

    Är ni rädda för invandrare och vad tycker ni om att Sverige håller på att islamiseras? 

  • Svar på tråden ISLAM?
  • OlgaElvira
    Alfaking skrev 2018-08-26 01:45:19 följande:

    Är ni rädda för invandrare och vad tycker ni om att Sverige håller på att islamiseras? 


    Nej, jag är inte rädd. Nej, Sverige håller inte på att islamiseras.
  • Mongoliet
    OlgaElvira skrev 2018-08-26 03:41:44 följande:

    Nej, jag är inte rädd. Nej, Sverige håller inte på att islamiseras.


    Också helt orädd. Mer rädd för katoliker.
  • Bröstlängtan

    Rädd för invandrare? Snacka om att dra alla över samma kam! Skönt att du i allafall inte gör skillnad på danskar, turkar, norrmän, Iranier, engelsmän och syrianer.

    Men varför skulle jag vara rädd för människor från andra länder?

    Islamisering av Sverige? Sluta tramsa, stäng datorn och gå utanför dörren...

  • Dr Nail

    Inte rädd, men Islam har ingen plats i Sverige. Spridningen av detta onaturliga element måste kraftigt begränsas, vår kultur måste försvaras. Alla religioner är okej förutom Islam, som måste bekämpas.

  • Bröstlängtan
    Dr Nail skrev 2018-08-26 09:04:20 följande:

    Inte rädd, men Islam har ingen plats i Sverige. Spridningen av detta onaturliga element måste kraftigt begränsas, vår kultur måste försvaras. Alla religioner är okej förutom Islam, som måste bekämpas.


    Nog bättre att vi bekämpar rasism och främlingsfientlighet!!!

    Okunskap är farligare än alla religioner i världen!
  • Nimzay
    Alfaking skrev 2018-08-26 01:45:19 följande:

    Är ni rädda för invandrare ? 


    Ja. (fast jag är typ rädd för det mesta dock)
    Alfaking skrev 2018-08-26 01:45:19 följande:

    vad tycker ni om att Sverige håller på att islamiseras? 


    På det stora hela tycker jag det är ganska skrämmande att det kunnat bli som det blivit.
  • Nimzay
    Bröstlängtan skrev 2018-08-26 09:52:25 följande:
    Nog bättre att vi bekämpar rasism och främlingsfientlighet!!!

    Okunskap är farligare än alla religioner i världen!
    Fast nu kan ju just religioner i värsta fall leda till just värsta och farligaste sortens främlingsfientlighet.

    Så nog kan religioner vara långt mer farligare än exempelvis lite smårasism eller sund främlingsfientlighet.
  • Nimzay
    Bröstlängtan skrev 2018-08-26 08:24:51 följande:

    Islamisering av Sverige? Sluta tramsa, stäng datorn och gå utanför dörren...


    Gå själv ut genom dörren och titta dig omkring på riktigt! Tror du skulle behöva det...
  • Bröstlängtan
    Nimzay skrev 2018-08-26 11:10:37 följande:

    Gå själv ut genom dörren och titta dig omkring på riktigt! Tror du skulle behöva det...


    Stackars dig, som varken förstår eller kan ta till dig...som sagt, okunskap är samhällets värsta fiende!
  • Nimzay
    Bröstlängtan skrev 2018-08-26 11:47:22 följande:
    Stackars dig, som varken förstår eller kan ta till dig...som sagt, okunskap är samhällets värsta fiende!
    Jag förstår mycket, snarare för mycket än för lite, det är så fall mitt problem snarare än vad motsatsen är...Skulle gärna ha levt saligt ovetande om problemen runt omkring mig om jag bara hade kunnat...Nåja, tycker hur som helst du kan skatta dig lycklig som verkar så bra på att göra det!
  • vargbjörn
    Nimzay skrev 2018-08-26 11:09:31 följande:
    Fast nu kan ju just religioner i värsta fall leda till just värsta och farligaste sortens främlingsfientlighet.

    Så nog kan religioner vara långt mer farligare än exempelvis lite smårasism eller sund främlingsfientlighet.
    Tycker detta är väldigt intressant. Det finns genom tiderna ett stort antal studier som på olika sätt testat om människor som sympatiserar med vänster respektive höger-politik på olika sätt besitter grundläggande skillnader. Man har tydligen funnit att människor som röstar höger har en högre ängslighet i vardagen. de är mer organiserade i sina sätt att angripa komplexa problem. De reagerar starkare av att se bilder på äckliga saker och känner en större oro inför okända ting. Högersympatisörer har dessutom en snäv krets av personer de känner sympati inför oftast består denna krets av den närmaste familjen. 
    Vänster sympatisören har en lägre nivå av ängslighet. De arbetar mindre metodiskt och får mer av aha upplevelser när de tar sig an komplexa problem. Vänstersympatisörer reagerar mindre på bilder av äckliga saker och ser mer med mer lugn på okända ting. De känner sympati inför en vidare krets av människor även utanför den närmsta familjen. 

    Det är sjukt intressant och är ju en klockren förklaring till varför höger partier ofta är drivande inom saker som lag och ordning försvar medans vänster partier oftare sysslar med vård och och sånt. 

    Det är alltså inte så att vänstersympatisörer vill ha oordning och kaos utan de upplever helt enkelt inte samma behov av fasta ramverk för sin personliga trevnad. Likadant Är inte högersympatisörer på gränsen känslokalla utan de hyser helt enkelt samma käslor men för andra saker .rent fucking biologiskt heh 
  • Pumakvinna
    vargbjörn skrev 2018-08-26 12:08:17 följande:
    Tycker detta är väldigt intressant. Det finns genom tiderna ett stort antal studier som på olika sätt testat om människor som sympatiserar med vänster respektive höger-politik på olika sätt besitter grundläggande skillnader. Man har tydligen funnit att människor som röstar höger har en högre ängslighet i vardagen. de är mer organiserade i sina sätt att angripa komplexa problem. De reagerar starkare av att se bilder på äckliga saker och känner en större oro inför okända ting. Högersympatisörer har dessutom en snäv krets av personer de känner sympati inför oftast består denna krets av den närmaste familjen. 
    Vänster sympatisören har en lägre nivå av ängslighet. De arbetar mindre metodiskt och får mer av aha upplevelser när de tar sig an komplexa problem. Vänstersympatisörer reagerar mindre på bilder av äckliga saker och ser mer med mer lugn på okända ting. De känner sympati inför en vidare krets av människor även utanför den närmsta familjen. 

    Det är sjukt intressant och är ju en klockren förklaring till varför höger partier ofta är drivande inom saker som lag och ordning försvar medans vänster partier oftare sysslar med vård och och sånt. 

    Det är alltså inte så att vänstersympatisörer vill ha oordning och kaos utan de upplever helt enkelt inte samma behov av fasta ramverk för sin personliga trevnad. Likadant Är inte högersympatisörer på gränsen känslokalla utan de hyser helt enkelt samma käslor men för andra saker .rent fucking biologiskt heh 
    Intressant analys. Vad som är så intressant med högerns ängslighet är varför den uppstått trots att de många gånger har mycket mer högavlönade jobb, mer ekonomiskt trygghet och stabilitet, mer traditionella och konservativa värderingar, familjerelationer, vanor osv.

    De har ofta mycket tryggare boendemiljöer, livssituationer rent praktiskt...ändå blir de ängsliga, främlingsfientliga, trångsynta, och oempatiska utan medlidande för sina mindre bemedlade medmänniskor.

    De vidgar förmodligen mer sällan sina perspektiv eftersom de inte omger sig med människor utanför sin egen klasstillhörighet och politiska sfär. Är därför också mer rädda att förlora tillgångar och privilegier, och har inte i lika hög grad som vänster människor behövt befatta sig med varken invandrare, fattiga eller växa upp i otrygga miljöer med multikultur och mångfald och få erfarenhet av hur det är att leva i den verklighet som majoriteten lever i.

    Högern "en snäv skara" som borde leva mer i verkligheten och tänka utanför sin box. Kanske våga närma sig tanken " Vad händer om jag förlorar min makt och mina tillgångar? Vem blir jag då?"
  • Bröstlängtan
    Pumakvinna skrev 2018-08-26 15:07:58 följande:

    Intressant analys. Vad som är så intressant med högerns ängslighet är varför den uppstått trots att de många gånger har mycket mer högavlönade jobb, mer ekonomiskt trygghet och stabilitet, mer traditionella och konservativa värderingar, familjerelationer, vanor osv.

    De har ofta mycket tryggare boendemiljöer, livssituationer rent praktiskt...ändå blir de ängsliga, främlingsfientliga, trångsynta, och oempatiska utan medlidande för sina mindre bemedlade medmänniskor.

    De vidgar förmodligen mer sällan sina perspektiv eftersom de inte omger sig med människor utanför sin egen klasstillhörighet och politiska sfär. Är därför också mer rädda att förlora tillgångar och privilegier, och har inte i lika hög grad som vänster människor behövt befatta sig med varken invandrare, fattiga eller växa upp i otrygga miljöer med multikultur och mångfald och få erfarenhet av hur det är att leva i den verklighet som majoriteten lever i.

    Högern "en snäv skara" som borde leva mer i verkligheten och tänka utanför sin box. Kanske våga närma sig tanken " Vad händer om jag förlorar min makt och mina tillgångar? Vem blir jag då?"


    Håller helt med
  • themia
    vargbjörn skrev 2018-08-26 12:08:17 följande:
    Tycker detta är väldigt intressant. Det finns genom tiderna ett stort antal studier som på olika sätt testat om människor som sympatiserar med vänster respektive höger-politik på olika sätt besitter grundläggande skillnader. Man har tydligen funnit att människor som röstar höger har en högre ängslighet i vardagen. de är mer organiserade i sina sätt att angripa komplexa problem. De reagerar starkare av att se bilder på äckliga saker och känner en större oro inför okända ting. Högersympatisörer har dessutom en snäv krets av personer de känner sympati inför oftast består denna krets av den närmaste familjen. 
    Vänster sympatisören har en lägre nivå av ängslighet. De arbetar mindre metodiskt och får mer av aha upplevelser när de tar sig an komplexa problem. Vänstersympatisörer reagerar mindre på bilder av äckliga saker och ser mer med mer lugn på okända ting. De känner sympati inför en vidare krets av människor även utanför den närmsta familjen. 

    Det är sjukt intressant och är ju en klockren förklaring till varför höger partier ofta är drivande inom saker som lag och ordning försvar medans vänster partier oftare sysslar med vård och och sånt. 

    Det är alltså inte så att vänstersympatisörer vill ha oordning och kaos utan de upplever helt enkelt inte samma behov av fasta ramverk för sin personliga trevnad. Likadant Är inte högersympatisörer på gränsen känslokalla utan de hyser helt enkelt samma käslor men för andra saker .rent fucking biologiskt heh 
    Och vad har detta inlägg något med ämnet att göra?
  • themia

    Islam är en farlig religion av tre skäl:

    1/ Den bygger på okunskap. En muslim anses inte behöva veta annat om världen än vad som står i Koranen och dess sidoskrifter.

    2/ Den bygger på total underkastelse, förtryck av kvinnor och oliktänkande. Kritik bemöts med trakasserier, våld och i värsta fall avrättningar.

    3/ Det finns en medveten strategi för att islamisera Europa, understödd av främst Saudiarabiens oljeförmögna ledare.
    (Källa: Ett flertal uppgifter i svensk och utländsk press om stora penningstöd till islamska organisationer i Europa)
     
    Det finns dock ljuspunkter i eländet.
    Globalisering och kunskapsspridning genom Internet leder till att islam i allt snabbare vittrar inifrån. Richard Dawkins "The God Delution" har i arabisk översättning spritts i mer en miljon exemplar.
    (Källa: Citat av Richard Dawkins själv)

  • slirren
    Pumakvinna skrev 2018-08-26 15:07:58 följande:
    Intressant analys. Vad som är så intressant med högerns ängslighet är varför den uppstått trots att de många gånger har mycket mer högavlönade jobb, mer ekonomiskt trygghet och stabilitet, mer traditionella och konservativa värderingar, familjerelationer, vanor osv.

    De har ofta mycket tryggare boendemiljöer, livssituationer rent praktiskt...ändå blir de ängsliga, främlingsfientliga, trångsynta, och oempatiska utan medlidande för sina mindre bemedlade medmänniskor.

    De vidgar förmodligen mer sällan sina perspektiv eftersom de inte omger sig med människor utanför sin egen klasstillhörighet och politiska sfär. Är därför också mer rädda att förlora tillgångar och privilegier, och har inte i lika hög grad som vänster människor behövt befatta sig med varken invandrare, fattiga eller växa upp i otrygga miljöer med multikultur och mångfald och få erfarenhet av hur det är att leva i den verklighet som majoriteten lever i.

    Högern "en snäv skara" som borde leva mer i verkligheten och tänka utanför sin box. Kanske våga närma sig tanken " Vad händer om jag förlorar min makt och mina tillgångar? Vem blir jag då?"
    Intressant analys.

    Vänstern "en ännu snävare skara" som borde leva mer i verkligheten och tänka utanför sin box. Kanske våga närma sig tanken "Vad händer om jag förlorar mina bidrag och mina subventionerade tillgångar? Vem blir jag då?"
  • Bröstlängtan
    slirren skrev 2018-09-06 18:37:07 följande:

    Intressant analys.

    Vänstern "en ännu snävare skara" som borde leva mer i verkligheten och tänka utanför sin box. Kanske våga närma sig tanken "Vad händer om jag förlorar mina bidrag och mina subventionerade tillgångar? Vem blir jag då?"


    Det är precis det vänstern gör! Tänker utanför boxen!!!
  • Hejkatt

    Finns bara ett val om man är emot islamiseringen och det valet kommer jag med stolthet göra idag. SD

Svar på tråden ISLAM?