• Äldre 26 Aug 19:40
    2143 visningar
    5 svar
    5
    2143

    Golf - perfekt friskvård

    En runda på golfbanan är otroligt givande ifråga om naturupplevelse, "mindfulness" och rent nöje. 
    Istället för att "ut å gå" en timme tar jag klubborna och går 4-5 hål och har jäkligt roligt. Att stå på 1:ans utslag i solsken och veta att jag har 1 timmes spel i allt detta gröna är ett mycket stort nöje. 
    Det är en myt att det är en snobbsport. Kanske var det förr - inte nu. Inte på den klubb jag spelar på.

  • Svar på tråden Golf - perfekt friskvård
  • Äldre 26 Aug 19:52
    #1

    Kul att du har hittat något du tycker är roligt och givande. För naturupplevelser väljer ju jag hellre en långprommenad med hundarna eller en veckas fjällvandring eller något. Med hundarna.


    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Äldre 26 Aug 19:56
    #2
    Aniiee skrev 2018-08-26 19:52:54 följande:

    Kul att du har hittat något du tycker är roligt och givande. För naturupplevelser väljer ju jag hellre en långprommenad med hundarna eller en veckas fjällvandring eller något. Med hundarna.


    Ja. Jag har hund jag också men vill maxxa golfen medan det är väder. Fjällvandring är en dröm men har ingen å gå med.
  • Äldre 26 Aug 20:18
    #3
    Swedman skrev 2018-08-26 19:56:57 följande:
    Ja. Jag har hund jag också men vill maxxa golfen medan det är väder. Fjällvandring är en dröm men har ingen å gå med.
    Ja, golfa du. 

    Gå med? Gå solo. Fast då behöver man kanske lite vana.....

    Gå en anordnad grupptur annars. Det finns både dagsturer och längre vandrigar med och utan hund. 
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Äldre 27 Aug 23:30
    #4
    Swedman skrev 2018-08-26 19:40:17 följande:

    En runda på golfbanan är otroligt givande ifråga om naturupplevelse, "mindfulness" och rent nöje. 

    Istället för att "ut å gå" en timme tar jag klubborna och går 4-5 hål och har jäkligt roligt. Att stå på 1:ans utslag i solsken och veta att jag har 1 timmes spel i allt detta gröna är ett mycket stort nöje. 

    Det är en myt att det är en snobbsport. Kanske var det förr - inte nu. Inte på den klubb jag spelar på.


    Härligt att höra! Instämmer helt, tog grönt kort för två veckor sedan och önskar bara att jag inte hade låtit mina förutfattade uppfattningar om snobbsport hindra mig tidigare.
  • Äldre 28 Aug 06:20
    #5
    Amla07 skrev 2018-08-27 23:30:29 följande:
    Härligt att höra! Instämmer helt, tog grönt kort för två veckor sedan och önskar bara att jag inte hade låtit mina förutfattade uppfattningar om snobbsport hindra mig tidigare.

    Då får jag gratulera! Själv har jag haft det i typ 5 år tror jag.


    Denna sommar tror jag att jag fått fason på svingen och känner mig trygg med vad jag behöver tänka på straxt innan slaget. Ändå tur att jag kan skratta åt bollar som rasslar genom skogens grenverk eller plumsar i vattenhindren. "Jag lider ingen brist på bollar", säger jag.

Svar på tråden Golf - perfekt friskvård