• Mongoliet

    Köpte både minimjölk & lättmjölk?

    Frågar åt en tjejkompis som sitter i kassan på ICA. Hon och en kollega är båda nyfikna på en kille som handlar i deras affär ofta. Är han singel eller inte? Oftast köper han bara minimjölk men ibland kan det helt plötsligt kommma med 1 eller 2 liter lättmjölk på bandet. Är lättmjölken åt hans flickvän eller mamma eller vad är grejen liksom?

    Jag sa att han kanske bara vill ha ha mjölk med bra utgångsdatum & kan därför ändå vara både singel eller ha tjej. Ev distansförhållande & därför är lättmjölken sällan & få.

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Köpte både minimjölk & lättmjölk?
  • Fia 28

    Helt omöjligt att svara på. Jag dricker 0% mjölk men har 1% i kaffet eller om jag ska göra mjölksås, pannkakor etc, så jag handlar båda. 

  • Mongoliet
    Fia 28 skrev 2018-08-27 09:56:06 följande:

    Helt omöjligt att svara på. Jag dricker 0% mjölk men har 1% i kaffet eller om jag ska göra mjölksås, pannkakor etc, så jag handlar båda. 


    Handlar du båda som singel? Han kanske också gör våfflor & har lättmjölken till det. Fast vem äter våfflor ensam? Äter du pannkakor ensam?
  • Mongoliet

    Spontant känns som att en kille hade kört samma mjölk till allt där mjölk ska anvöndas.

  • sextiotalist

    Min gissning
    Han använder minimjölken när han gör smoothies eller proteindrinkar, lättmjölken när han ska dricka mjölk och lagar mat.
    Alternativ att han har en flickvän som inte dricker samma mjölk som honom.

  • Mongoliet
    sextiotalist skrev 2018-08-27 10:20:31 följande:

    Min gissning

    Han använder minimjölken när han gör smoothies eller proteindrinkar, lättmjölken när han ska dricka mjölk och lagar mat.

    Alternativ att han har en flickvän som inte dricker samma mjölk som honom.


    Den linjen känns ju möjlig. Min tjejkompis som sitter i kassan & även hennes kompis som jobbar där är båda sjukt snygga & killen är bara trevlig mot dem men har aldrig frågat efter nummer eller flirtat direkt.

    Kanske också att minimölken inte räcker till alltid & då måste han ta några lättmjölk. Sa till henne att kolla med staffen i mejeriavdelningen.
  • äldreochklokare
    Mongoliet skrev 2018-08-27 10:05:03 följande:
    Handlar du båda som singel? Han kanske också gör våfflor & har lättmjölken till det. Fast vem äter våfflor ensam? Äter du pannkakor ensam?
    Varför kan man inte äta det ensam? Mat behöver man varje dag och detta är en rätt. 
  • Mongoliet
    äldreochklokare skrev 2018-08-27 11:28:52 följande:

    Varför kan man inte äta det ensam? Mat behöver man varje dag och detta är en rätt. 


    Tänkte mest att det var mat som man gillar att äta 2.
  • Fia 28
    Mongoliet skrev 2018-08-27 10:05:03 följande:
    Handlar du båda som singel? Han kanske också gör våfflor & har lättmjölken till det. Fast vem äter våfflor ensam? Äter du pannkakor ensam?
    Nej jag är inte singel. Varför sjutton kan man inte äta våfflor ensam?
  • sextiotalist
    Mongoliet skrev 2018-08-27 10:05:03 följande:
    Handlar du båda som singel? Han kanske också gör våfflor & har lättmjölken till det. Fast vem äter våfflor ensam? Äter du pannkakor ensam?
    När jag var singel (vilket jag var under flera år innan jag träffade sambon) så kunde jag äta både pannkakor och våfflor helt själv. Det var inga problem, inte rätter som jag ser som sällskapsrätter precis.
  • sextiotalist
    Mongoliet skrev 2018-08-27 11:29:46 följande:
    Tänkte mest att det var mat som man gillar att äta 2.
    Nja, måste nog erkänna att det var rätter som serverades oftare hemma när sonen var i mellanstadieåldern, inte så mycket innan eller efteråt. Men att just dessa rätter skulle var någon rätt man åt två vuxna och aldrig annars, det håller jag inte med.
  • Mongoliet
    Fia 28 skrev 2018-08-27 11:30:32 följande:

    Nej jag är inte singel. Varför sjutton kan man inte äta våfflor ensam?


    Jo såklart att man kan. Jag ser mer det som något man gör som 2 & bara öser på & äter ståendes i köket medans den ene sitter. Typ det trevligaste jag vet att göra på en date.

    Ok han kan vara vara både singel & ha tjej hur som helst tydligen.
  • sextiotalist
    Mongoliet skrev 2018-08-27 11:37:52 följande:
    Jo såklart att man kan. Jag ser mer det som något man gör som 2 & bara öser på & äter ståendes i köket medans den ene sitter. Typ det trevligaste jag vet att göra på en date.

    Ok han kan vara vara både singel & ha tjej hur som helst tydligen.
    Haha, men våfflor och pannkaka på en date.
    OK våfflor möjligtvis, men pannkaka.

    Nu tillhör detta inte någon rätt som jag äter speciellt ofta (tror inte att jag ätit varken våfflor eller pannkaka på två-tre år), men jag skulle nog börja fundera en hel del ifall en hypotetisk date började servera våfflor eller pannkaka på det sättet du beskriver det.
  • Fia 28
    Mongoliet skrev 2018-08-27 11:37:52 följande:
    Jo såklart att man kan. Jag ser mer det som något man gör som 2 & bara öser på & äter ståendes i köket medans den ene sitter. Typ det trevligaste jag vet att göra på en date.

    Ok han kan vara vara både singel & ha tjej hur som helst tydligen.
    Har varken ätit våfflor på dejt eller ståendes i köket. 

    Ja om ni vill veta om han är singel eller inte så får ni nog fråga och sluta analysera mjölken. 
  • Krepesm

    Jag hade varit mer förvånad över varför någon köper minimjölk överhuvudtaget, men det är jag det. Själv brukar jag köpa både Mellanmjölk och Fetmjölk/standardmjölk. Beror lite på vad jag känner för, så det är bra att kunna variera.

  • smulpaj01

    Men jösses vilken märklig tråd. Hur kan man ens komma på att analysera vad en kund handlar?

    När det gäller dina vänner så är han antingen upptagen, inte attraherad/intresserad(att du tycker de är snygga betyder inte att de ÄR det) eller så har han förstått att man inte ska ragga på tjejer i serviceyrken när de jobbar!

  • Mongoliet
    Krepesm skrev 2018-08-27 11:48:51 följande:

    Jag hade varit mer förvånad över varför någon köper minimjölk överhuvudtaget, men det är jag det. Själv brukar jag köpa både Mellanmjölk och Fetmjölk/standardmjölk. Beror lite på vad jag känner för, så det är bra att kunna variera.


    Är minimjölk lite bögigt menar du? Ja han kanske är bög alltså. Tydligen enbart nyttig mat i övrigt också.

    Nu fick jag höra att de har frågat mejerifolket och det är ofta minimjölken tar slut. Inte ett dugg närmare sanningen men kanske lite större möjlighet att han är singel då.
  • sextiotalist
    Mongoliet skrev 2018-08-27 11:56:18 följande:
    Är minimjölk lite bögigt menar du? Ja han kanske är bög alltså. Tydligen enbart nyttig mat i övrigt också.

    Nu fick jag höra att de har frågat mejerifolket och det är ofta minimjölken tar slut. Inte ett dugg närmare sanningen men kanske lite större möjlighet att han är singel då.
    Du verkar ha en väldigt märkligt sätt att dra slutsatser. Måste undra varför du tolkade Krepesm inlägg som att minimjölk är bögigt?
  • Krepesm
    Mongoliet skrev 2018-08-27 11:56:18 följande:
    Är minimjölk lite bögigt menar du? Ja han kanske är bög alltså. Tydligen enbart nyttig mat i övrigt också.

    Nu fick jag höra att de har frågat mejerifolket och det är ofta minimjölken tar slut. Inte ett dugg närmare sanningen men kanske lite större möjlighet att han är singel då.
    Nja, Jag gillar både män och kvinnor, tror inte sexualitet är kopplat till mjölk. Dock tycker jag minimjölk i princip är samma sak som vatten.
Svar på tråden Köpte både minimjölk & lättmjölk?