• Privatajag

    Han tänker bränna ner våran gård

    Detta gäller ett eget privat fall och jag hoppas att ni kan hjälpa mig och att det är okej!

    Det är så här att i januari 2017 så lämnade jag min pappa efter år av psykisk misshandel och hot. Enda sedan den dagen har han försökt förstöra mitt och mammas liv totalt.

    * 20-30 anmälningar till soc om mig och mina syskon

    * Ansökan om LVU från honom för att sätta dit mig för att jag inte umgicks med honom

    (Jag vann i rätten då han och soc hade så mycket falska anklagelser att dom blev otrovärdiga)

    * Anmälningar för våra djur mm

    * Stalking med allt vi gör på sociala medier

    * Förföljelse

    * Bilar som stannar utanför gården och åker här på nätterna

    * Skadegörelse på mammas företag

    Nu dom senaste månaderna har han också..

    * Anmält till soc

    * Anmält till djurskydd

    * Anmält för att vi bor i ett mögligt hus

    * Anmält släktingar för diverse saker

    * Anmält att vi ska bränna ner vissa byggnader på gården för att få ut försäkringspengar. Idag så fick vi besked att vi har inga försäkringar eller något på gården för att försäkringsbolaget tror att vi ska bränna ner skiten. = Vi tror att han gjort så för att själv komma hit eller skicka någon annan att tända på för vi har ingenting som kan rädda oss om det händer och vi får betala massor då vi har ansvar över andras husvagnar exempelvis

    Han har även förskringat miljoner för tidigare anställda och vänner som är på vår sida idag. Dom anmälde men bevis försvann hos polisen så allt lades bara ned.

    Så här är det. Jag orkar inte stå ut med detta och känna mig otrygg i mitt hem. Inte bara jag utan vi är 6 st i familjen varav 2 vuxna och 4 barn.

    Min undran är:

    1, Vad kan man anmäla honom för?

    2, Hur kan man få fram bevis? Försökt anmäla men brist på bevis då jag har bara ord mot hans. Om dom inte kollar upp dessa samtalen myndigheter fått in för då är det ju han, skulle dom göra det?

  • Svar på tråden Han tänker bränna ner våran gård
  • Anonym (Gurkan)

    Men kan du inte med hela den samlingen av anmälningar göra det trovärdigt för rätten att han enbart är ute efter att trakassera er?

    Och att byta konto på sociala medier och stänga fb med mera är ju inget svårt, så gör det svårare för honom att veta vad ni gör och var ni är omedelbart.

    Hur bevis kan försvinna hos polisen ställer jag mig också väldigt frågande till, vad hände där egentligen? Är han själv polis eller har möjlighet att muta poliser då eller?

  • Anonym (Stina)

    Kan ni inte ta en annan försäkringsbolag?

    Gå till polisen och säg att ni är rädda för honom.

  • Privatajag

    Jag pratade med flera stycken även brottsofferjouren och liknande men dom sa bara att dom kan inte hjälpa mig. Men nu ska vi gå till polisen och sätta oss på stationen och prata med dom. Jag ska försöka skriva ut print screens på hot han gett mig. 

    En gång så ringde han in till polisen och utgav sig för att vara polis för att sätta dit en av våra släktingar som var polis. Det blev stort pådrag och hon förlora jobbet ett tag tills hon fråga vem anmälaren var och dom säger att det är en polis från en viss stad med namnet .........  .......   

    Han har folk på polisen som hjälper honom

  • Privatajag
    Anonym (Stina) skrev 2018-08-27 19:10:58 följande:

    Kan ni inte ta en annan försäkringsbolag?

    Gå till polisen och säg att ni är rädda för honom.


    Vi ska försöka samla ihop med bevis för att få honom fälld. 
    Jo, vi ska försöka. Men konstigt nog så visste han vilket försäkringsbolag vi hade och det har inte vi haft så om han får reda på en ny försäkring lär det bli samma sak där..
  • Anonym (Gurkan)
    Privatajag skrev 2018-08-27 19:14:12 följande:

    Jag pratade med flera stycken även brottsofferjouren och liknande men dom sa bara att dom kan inte hjälpa mig. Men nu ska vi gå till polisen och sätta oss på stationen och prata med dom. Jag ska försöka skriva ut print screens på hot han gett mig. 

    En gång så ringde han in till polisen och utgav sig för att vara polis för att sätta dit en av våra släktingar som var polis. Det blev stort pådrag och hon förlora jobbet ett tag tills hon fråga vem anmälaren var och dom säger att det är en polis från en viss stad med namnet .........  .......   

    Han har folk på polisen som hjälper honom


    Misstänkte att det var något sånt, fyfan vad jobbigt.

    Du behöver nog hitta någon polis som är på er sida, som ni kan fortsätta rapportera till och kartlägga hans aktiviteter. Finns ju viss möjlighet till gratis juridisk rådgivning också via nätet om man söker.

    Men mer vet nog inte jag, förutom att ska man slå igen så ska man slå där det gör ont. Vad bryr han sig allra mest om i livet? Fundera på det.
  • Anonym (Gurkan)
    Privatajag skrev 2018-08-27 19:17:48 följande:
    Vi ska försöka samla ihop med bevis för att få honom fälld. 
    Jo, vi ska försöka. Men konstigt nog så visste han vilket försäkringsbolag vi hade och det har inte vi haft så om han får reda på en ny försäkring lär det bli samma sak där..
    Men anmäl honom för brottslig användning av polisens registersökningar eller nåt då? Och bevaka er post som ögat, det är alldeles för lätt att sno post när folk inte har låsta brevlådor.
  • Privatajag
    Anonym (Gurkan) skrev 2018-08-27 19:20:53 följande:
    Misstänkte att det var något sånt, fyfan vad jobbigt.

    Du behöver nog hitta någon polis som är på er sida, som ni kan fortsätta rapportera till och kartlägga hans aktiviteter. Finns ju viss möjlighet till gratis juridisk rådgivning också via nätet om man söker.

    Men mer vet nog inte jag, förutom att ska man slå igen så ska man slå där det gör ont. Vad bryr han sig allra mest om i livet? Fundera på det.
    Hans rykte är det jag kan komma på. eller alla hans samlingar på skivor, tändsticksaskar, mynt ja allt som nu finns. det släpper han aldrig. 

    Men jag tror att han är schitsofren (stav). För han växlar mellan 2 personer och den ena har inte gjort som den andra
  • Privatajag

    [quote=79001851][quote-nick]qfnafnjf skrev 2018-08-27 20:20:43 följande:[/quote-nick]Helt ärligt så låter det här som en person som man inte ska köra samma spel tillbaka på. Leta upp en torped och skaffa undan denne person om ni helt säkert vet att det är denne som ställer till förtret.

    Om inte annat så kanske ni är riktigt dåliga människor och förtjänar detta som ni blir utsatta för om ni kanske har utsatt andra för liknande saker och om så är fallet så kanske dennes agerande mot er mer är tänkt för att ni ska få er en redig tankeställare.[/

    Vi har inte gjort något alla mot honom. Ska man låta sitt hus brinna ned istället? Barn och allt?

  • Privatajag

    EDIT:

    Vi har pratat med polisen och dom kan inget göra. Dom kan inte kolla upp vem som ringt till myndigheterna. Vilket vi inte heller kan göra p.g.a sekretess. Vilket betyder att vi inte har bevis mer än hot på telefonen vilket dom inte heller kan ta så de blir en anmälan. Så trött på rättssystemet.

    Dom antecknar ifall de skulle börja brinna så kommer dom hämta in honom.

Svar på tråden Han tänker bränna ner våran gård