• Äldre 28 Aug 08:12
    2750 visningar
    8 svar
    8
    2750

    Hopplös 11 månaders!

    Hej, jag är en frustrerad mamma som inte vet vad jag ska ta mig till.

    Har en son på 11 månader, fyller 1 år om en vecka. Den senaste månaden har han varit alldeles hopplös.

    Han vägrar äta någonting, inte ens ersättning. Han vaknar på natten och vill leka i några timmar sedan somna om. Det går inte bytablöja för då gallskriker han och vrider sig, HAN ÄR STARK! och utöver allt detta är han ALDRIG nöjd, han går runt och gnäller hela tiden. Försöker ge han mat då, men nej. Sova vill han inte och inte byta blöja. Försöker jag leka med honom springer han iväg och läser jag bok går han in i ett annat rum. Han rör och förstör bara det han inte får röra. Säger jag då till börjar han gnälla ÄNNU mer! Trodde först det bara var en fas men nu har han varit såhär i nästan 2 månader. Ska tillbaka till jobb om ca en vecka så det är väl bara att stå ut. Är det bara en fas? Är det bara min unge som är såhär?

  • Svar på tråden Hopplös 11 månaders!
  • Äldre 28 Aug 08:31
    #1

    Har han inte ätit på två månader är det inte konstigt att han är sur...

  • Anonym (det kommer­.)
    Äldre 28 Aug 09:58
    #2

    Oj oj, så ungen är redan jobbig? Ja de är ju inte tysta små dockor precis. Men det kommer, var lugn, samla all din tålamod, detta är en början på en mycket lång resa. Men har aldrig hört att någon så liten, inte äter alls?

  • Äldre 28 Aug 10:02
    #3

    Det är en fast vid just den åldern. Men om han inte äter så är det inte så konstigt han är ledsen. Har han kanske även tänder på gång?

  • Äldre 28 Aug 12:15
    #4
    Fia 28 skrev 2018-08-28 10:02:50 följande:

    Det är en fast vid just den åldern. Men om han inte äter så är det inte så konstigt han är ledsen. Har han kanske även tänder på gång?


    Han har fått både under tänderna o en framtand där uppe verkar som den fjärde pausat, mycket möjligt att det är den som spökar! Men han har inte alls varit SÅHÄR jobbig på de andra tänderna, bara lagom jobbig
  • Äldre 28 Aug 12:50
    #5
    anonym123456789 skrev 2018-08-28 12:15:36 följande:
    Han har fått både under tänderna o en framtand där uppe verkar som den fjärde pausat, mycket möjligt att det är den som spökar! Men han har inte alls varit SÅHÄR jobbig på de andra tänderna, bara lagom jobbig
    Jag tror ändå det är utvecklingsfasen som spökar. 
  • Äldre 28 Aug 22:41
    #6

    Men jag antar att han äter/dricker något? Vad lever han av?

  • Äldre 28 Aug 22:42
    #7
    Alvina skrev 2018-08-28 22:41:47 följande:

    Men jag antar att han äter/dricker något? Vad lever han av?


    Bröstmjölk?
  • Anonym (Annie­)
    Äldre 29 Aug 20:12
    #8

    Har han inte ätit på två månader? Vilken unge skulle inte varit gnällig då? Då måste barnet vara ganska underviktig nu..

Svar på tråden Hopplös 11 månaders!